Dag 13

16 april 2024 - Shimizu Ward, Japan

Het voordeel van een binnenhut is dat er geen daglicht binnen komt. Dat vind ik overigens ook gelijk het nadeel, maar goed. Het voordeel ervan is dat zelfs ik uit kan slapen en het is vandaag bijna half 9 zelfs. Best lekker! 😇

Will en ik gaan ontbijten op het achterdek (Sebastian wordt niet eens wakker), maar het is een stuk frisser dan gisteren. Het is ook grauw helaas, dus dat maakt het al minder gezellig dan een lekker zonnetje natuurlijk. Na nog een kop koffie (Will) en warme chocomel (ik) gaan we toch maar naar binnen, even een potje kaarten. Denken we. Helaas denken heel veel mensen er zo over en zijn er wat ruimtes "bezet" door activiteiten/evenementen, dus het is nog hard zoeken naar een plekje. De Wheelhouse Bar is soortement van gesloten voor publiek, i.v.m. een bijeenkomst van anderstaligen (ik kan er niks van maken; er zitten Turkse woorden in, maar ik herken veel te weinig om het Turks te laten zijn, dus wat het dan wel is 🤔), maar dat ding is zo groot, we gaan gewoon helemaal aan de andere kant zitten. Na een uurtje houden we het voor gezien en gaan naar dek 14, het zwembaddek. Het is alweer rond twaalven, dus bijna etenstijd 😇. Sebastian komt ook tevoorschijn en we eten allemaal wat anders: Sebastian haalt wat bij het buffet (zelfde dek, na het volgende zwembad), Will bij de grill (bij dit zwembad) en ik bij de pizzaboer (ook bij dit zwembad). Ideaal zo!

Na de lunch besluiten we in het bubbelbad te gaan, dus eerst naar de hut, zwemkleding aan en dan weer terug. Er zijn bij dit zwembad 2 bubbelbaden en er is er maar één bezet, dus we kunnen gelijk het andere in, waar we vervolgens een uur in blijven zitten bubbelen, heerlijk!
Sebastian gaat er dan uit en opdrogen, maar wij gaan nog even het (koude!) zwembad in. Dat is me toch lekker dan 🤩! Nog even een ijsje en dan omkleden en naar Crooners, een drankje om op te warmen.

In de winkels is het een drukte van jewelste, uitverkoop heeft ook hier effect op mensen 😁. Wij blijven er mooi weg, met een drankje in je luie stoel naar een lekker stukje muziek luisteren is veel leuker.

Om 5 uur moeten we op sjiek in de Fusion Club zijn, we hebben een uitnodiging van de kapitein. Die krijg je als je Platinum of Elite bent (vaste klanten zeg maar, met een minimum aan reisdagen). We hebben die rij al vaker gezien, maar nu mogen we er zelf in lopen 😊. Zien we ook eens waar die mensen allemaal naartoe gaan. In de zaal staan de kapitein en een hoop officieren in vol ornaat om ons welkom te heten. We krijgen een cocktail en daarna volgt er een verhaal in afwisselend Engels en Japans, hoeveel mensen er aan boord zijn, hoeveel daarvan voor de 1e keer met Princess reizen en ga zo maar door. Degene met de meeste reisdagen wordt ook genoemd, dat is een stel uit Amerika, met 2136 dagen 😱. Dan hebben wij nog wel even te gaan 😁. Als laatste verloten ze 3 flessen champagne onder de aanwezigen (dat zijn er best heel veel). De eerste gaat naar Caribe (dat is ons dek!) nog wat, de 2e naar Aloha nog wat en de 3e gaat weer terug naar Caribe.... 242! Dat zijn wij 🤣. Met oud en nieuw won Will al wat en nu weer, het moet toch niet gekker worden hoor! De champagne wordt in de hut afgeleverd, wat mooi is, want die kan dan gelijk naar de steward 😊. Nu is het ook afgelopen en de zaal is in een mum van tijd leeg. Op ons na dan, wij zitten gezellig te kletsen met een stel uit Nederland dat we gisteren in de bus ontmoetten 😁. Maar we hebben om half 7 besproken bij het Braziliaanse Grill restaurant en daar afgesproken met Sebastian, dus uiteindelijk gaan we ook.

Deze Grill zit boven in een afgeschermd deel van het buffet restaurant, wat anders nooit zo is, dus we weten niet wat we moeten verwachten. Alles is mooi gedekt en er loopt een hoop personeel, dus dat ziet er al goed uit. We krijgen de menukaart, waarop soep, salades, antipasti, vleesgerechten, bijgerechten en toetjes staan. We zitten al te kijken bij de hoofdgerechten, welke neem jij, welke neem jij? Tot de ober naar ons toekomt en het uitlegt. We krijgen eerst de soep, daarna mogen we naar het buffet voor salades etc. en als we er klaar voor zijn, komen ze met het vlees. Niet teveel salade nemen, waarschuwt hij, want je krijgt 11 stukken vlees! We schieten in de lach, want we denken dat hij een geintje maakt. Niet dus hè 😱. Ze komen echt met alle 11 soorten vlees langs, op een spies, en snijden ter plekke een stuk naar wens voor je af. Ik sla er een paar over, probeer er 2 die ik vervolgens doorschuif naar Sebastian en eet uiteindelijk alsnog 5 stukken zalig vlees 😍. Sebastian vindt alles lekker, eet ook alles op en dat vinden ze zo geweldig dat ze vragen welke hij nog een keer wil hebben! Waar ze vervolgens ook mee terugkomen. Er komt ook een spies langs met ananas: gegrilde ananas met kaneel en bruine suiker... 😍 Daar eet ik mijn vingers bij op! Man man man, wat is dat lekker! Daar krijg ik nog een extra stuk van 🤭. Als het toetjes tijd is, wil ik passen, maar ik moet wat proberen, zegt de ober. Hij raadt de carrotcake aan. Die ziet er ook echt zalig uit, is dat ook, maar de laag chocola bovenop is zo machtig, ik krijg hem niet op. Dat mag in de krant! Sebastian zegt dat hij ze alle drie wel zou willen proberen en prompt krijgt hij 3 toetjes 🤣. Ook die eet hij allemaal op... Waar laat hij het?! Ongelooflijk!

Na het eten dalen we af naar dek 7, waar we niet langs een fotograaf kunnen lopen zonder foto's te laten maken. Altijd leuk, de mannen in smoking 🤩.

We nemen een drankje in Crooners, waar John en Louise ook zitten en om 22.00 uur gaan we met zijn allen naar dek 18, naar Skywalkers. Daar is het vaste groepje Engelsen (Geordies, af en toe moeilijk te begrijpen dus 😁) ook en het is weer erg gezellig. Morgenochtend hebben we echter onze laatste excursie, om half 9 verzamelen, dus rond 12 uur gaan Will en ik naar bed. Sebastian amuseert zich prima, dus die blijft lekker nog even zitten.

1. Ronald Kingma:
    16 april 2024
    Wat weer een ervaringen, mooi geschreven 👍😘
  2. Ans Bakker:
    16 april 2024
    Hoe kan het allemaal onthouden leuk hoor ga zo door 😉🤗
  3. Aalke:
    16 april 2024
    Een geweldige dag hebben jullie weer gehad. Sebastian moet wel kilo's groeien man als ik zo lees wat hij allemaal eet. Onvoorstelbaar. 👍🤗
  4. Ester Valentijn:
    16 april 2024
    😁 Dat zou je denken hè, maar het ziet er niet zo uit. Ben benieuwd als we thuis zijn.
  5. M.valentijn:
    17 april 2024
    nou dat was een rustige dag! gezellig ! gr ma

Jouw reactie