Dag 5

8 april 2024 - Tokyo, Japan

Sebastian heeft het gisteravond prima naar zijn zin gehad in Shibuya. Daar is het 's avonds nog drukker dan overdag blijkbaar, maar nog steeds leuk, vond hij. Ik heb de koffers dicht gekregen, dus wat hij gisteravond nog heeft gekocht mag in zijn rugzak! 😁

Na het ontbijt checken we uit en het meisje achter de balie belt een taxi voor ons, want die zijn dus echt goedkoper dan Ubers hier. Het is een beetje passen en meten met de koffers, maar met 1 voorin en wij met zijn drieën op de achterbank lukt het. Het is zondagochtend, dus een stuk rustiger op de weg dan bij aankomst donderdagochtend en 3 kwartier en 101 euro later zijn we al bij de haven van Yokohama.

We lopen de hal in en kunnen gelijk de koffers inleveren en een vertrekkaartje halen, waarop het groepsnummer staat. Inchecken gaat per groep en wij hebben nummer 5. We vinden een plekje om te zitten en daar kijk ik eens naar onze app. Will en ik zijn "trouwe" Princess-cruisers en we zijn inmiddels Platinum. Dan heb je voorrang bij inchecken, zo blijkt. Ik loop toch even terug om het te vragen en ja hoor, ik moet van die mevrouw gelijk Priority kaartjes halen! 😊 Het heeft zo zijn voordelen dus, steeds met dezelfde maatschappij varen.

Een half uur later zijn we aan boord, waar de hutten nog niet klaar zijn, dus we gaan eerst wat eten.

Om 13.00 uur zijn de hutten klaar, dus nadat we de Safety film hebben gekeken en ons hebben gemeld bij ons Muster Station, gaan we naar de hut. Sebastians bed is nog niet naar beneden, maar de hut is prima. We hebben voor het eerst een binnenhut i.p.v. een met balkon, maar de grootte is vrijwel hetzelfde, dus prima. De eerste 2 koffers zijn er al, dus die pak ik gelijk uit en dan gaan we het schip verkennen. Veel dingen zijn wel (ongeveer)  hetzelfde, maar elk schip heeft toch echt zijn eigen charme. De Diamond Princess is weer net wat groter dan de Coral van onze laatste reis en hier zijn achterop weer genoeg plekjes om te zitten. Dat vind ik altijd heerlijk, lekker naar het kielzog kijken 😍. Sebastian heeft eergisteren ook een T-shirt van Shin-chan gekocht en dat heeft hij vandaag aan. Die is hier blijkbaar nog steeds populair, want hij krijgt diverse keren te horen dat ze zijn shirt geweldig vinden! 😁

Om half 3 is de Sake traditie op de Pizza, waar we natuurlijk even gaan kijken en om 4 uur is de Sail Away party op dek 14. Het is vandaag eindelijk heerlijk weer, dus daar gaan we ook naartoe. Het lied en de dansjes zijn op elk schip hetzelfde, maar je wordt er altijd vrolijk van, dus dat is goed 🥳. We gaan naar het hoogste dek om te kijken hoe we onder de brug doorvaren en dat is echt weer kielekiele hoor, geweldig om te zien hoe dat allemaal net past! We komen in gesprek met een dame uit Taiwan, die met een groep van 14 mensen is. Die staan ook allemaal heerlijk mee te dansen en te zingen, zo leuk om te zien 😃. En zo is de cruise begonnen!

We eten wat, we drinken wat, we vinden de Crooners bar, die ook hier weer gezellig is en daar blijven we de rest van de avond zitten. Ik boek de laatste excursies en Will en Sebastian proberen de cocktailkaart uit, op aanraden van de serveerster. Ze moet eerst even checken of hij wel 21 is, ze vindt hem er zo jong uitzien 😁. Maar nu weet ze het, zegt ze, waarna ze hem met plezier steeds een andere cocktail aanraadt. De pianiste/vocaliste speelt en zingt goed en nadat Sebastian Frank Sinatra met Fly me to the moon heeft aangevraagd, komt ze even bij ons zitten. Ze heeft jaren geleden in het Kurhaus opgetreden, en getourd door Nederland, dus ze hoorde dat wij daarvandaan kwamen. We gaan als laatsten weg, maar we kunnen morgen uitslapen, dus dat is mooi.

In de hut is Sebastians bed ook naar beneden en dat gaat prima. Ruimte genoeg zowel boven als beneden. Geen foute beslissing om voor een binnenhut te kiezen gelukkig!

1. Aalke:
    8 april 2024
    Een heerlijk relaxte dag hebben jullie gehad. Mooi hoor.

Jouw reactie