Dag 9

11 april 2024 - Kanazawa, Japan

Vandaag slapen we uit tot half 10. Tenminste, dan gaat de wekker; ik ben om half 8 wakker, dus lees een boek en zet mijn foto's op de laptop. Will en ik gaan ontbijten terwijl Sebastian rustig aan wakker wordt. Om 11 uur gaan we van boord en om kwart over 11 zitten we al in de shuttle bus naar het centrum van Kanazawa, waar we tegen 12 uur uitstappen voor het station. Een prachtig plein, strak en overzichtelijk. Binnen zoeken we eerst de tourist information op, want een plattegrond is wel handig als je zelf op pad gaat. Een vriendelijke dame heeft er een voor me en legt me uit waar het kasteel en de tuinen zijn, op ongeveer een kilometer lopen, dus dat klinkt goed. Daar gaan we naartoe.

Met de kaart in de hand lopen we als echte toeristen de straat uit, maar eigenlijk is die kaart niet echt nodig, want het is vrijwel 1 rechte weg, tot een grote kruising. Daar kijken we voor de zekerheid wel even, maar ook dat is logisch. We moeten via een overdekte grote vismarkt, dus dat doen we. Dat is wel weer een ervaring hoor, wat een hoop vis en schaaldieren, groot en klein, dood en levend. We lopen gauw verder en een paar honderd meter verder komen we bij een van de ingangen naar het Kanazawa Castle Park.

Het is inmiddels heerlijk weer, dus de vesten kunnen uit! Dat voelt op de een of andere manier toch meer als vakantie 😎. We lopen van kersenbloesem naar kersenbloesem, in de tuin, bij de kasteelmuur, bij het kasteel zelf... Overal staan de bomen en ze staan nu echt in bloei, prachtig!

Van het Kanazawa Castle Park kun je via een brug naar de Kenrokuen Garden, die druk bezocht wordt. Inmiddels is het wel weer tijd om iets te eten, dus we proberen de balletjes op een stokje, die we veel Japanners zien eten. Het blijken rijstmeel balletjes te zijn. Best lekker, maar wel kleverig. Hierna willen we wat warms, dus we gaan naar het barbecue kraampje aan het begin, waar we allemaal een stuk vlees op een stokje nemen. Hierna moet er natuurlijk ook een toetje komen, dus we gaan voor Estertje. Een gouden zelfs! Dat blijkt geen goud ijs te zijn, maar vanille ijs met een gouden velletje eroverheen. Smaakt nergens naar, maar is wel leuk om te zien 😁.

Na deze hapjes is het tijd voor de beroemde tuin, dus daar lopen we op ons gemak doorheen. Hij is inderdaad prachtig. Hier zou je uren kunnen dwalen, maar daar hebben we helaas geen tijd voor. Rond 3 uur lopen we dus terug naar het station, waarbij we onderweg nog wat winkels in gaan. Bij het station zien we dat de digitale klok daar van fonteintjes is gemaakt, echt gaaf om te zien!

Sebastian moet nog even een winkel in op het station (wat een heel winkelcentrum blijkt te zijn als we eenmaal binnen zijn) om oortjes te kopen, want die was hij vergeten. Daar worden we weer geweldig vriendelijk geholpen door een paar medewerkers (eentje spreekt geen Engels, dus rent gelijk de winkel door om een collega te halen die dat wel doet), echt, wat een gastvrij en vriendelijk volk toch, die Japanners! 🥰

Om kwart over 4 hebben we de shuttle bus terug en om 5 uur zijn we weer op de boot. Een lekker relaxt dagje zo. We gaan een potje kaarten, daarna wat eten en om kwart over 7 doen we eens mee met een muziek Trivia quiz, over de jaren 80. We worden met 1 punt verschil 2e! 😱😁

Daarna zijn er nog 2 quizzen waar we ook maar aan meedoen en de laatste winnen we nog ook 😁. Dat vieren we met nog een drankje en daarna gaan we naar de hut. Het is mooi geweest voor vandaag, morgen weer een lange dag en de wekker om half 7. Ben benieuwd wat we dan weer te zien gaan krijgen!

1. Ronald Kingma:
    11 april 2024
    Prachtig wat weer een mooie belevenis 😘👍
  2. Winny:
    11 april 2024
    Het is allemaal zo schoon en opgeruimd..ondanks drukte...ik vind dat echt knap
  3. Ester Valentijn:
    15 april 2024
    Ja, ik ook hoor. En ook zo fijn! Ondanks alle drukte veel minder prikkels. Veel minder vermoeiend dus voor mij.
  4. Manon:
    11 april 2024
    Oooh, die bloesems zijn prachtig!
  5. Ester Valentijn:
    15 april 2024
    Ja hè?! We hebben echt geluk gehad dat ze 2 weken later waren dan normaal gesproken! 😍
  6. Aalke:
    12 april 2024
    Ik sluit mij aan bij de woorden van Manon. Ik vind de bloemsems ook echt prachtig. 😍
  7. M.valentijn:
    12 april 2024