Dag 1 en 2 (15 en 16 december 2023)

16 december 2023 - Brisbane, Australië

Na nog een paar drukke dagen (Fleur werd woensdagavond aangereden door een spookrijder, die wou iemand inhalen en dat ging makkelijker aan de verkeerde kant van de vluchtheuvel dacht hij... Gelukkig alleen - aardig wat- blikschade) met een hoop geregel en ook nog even een bliksembezoek aan Barendrecht donderdag, gaat vandaag de wekker om 4.00 uur. Geweldige tijd, want dat betekent dat we eindelijk klaar zijn met aftellen 😎. De koffers staan klaar, dus even douchen en aankleden, de honden uitlaten en hup, de auto in. Na alle stress van de afgelopen tijd verwacht ik nu ook van alles, maar het is heerlijk rustig op de weg en zelfs het laatste stukje, waar het wel druk is, gaat voorspoedig. Even over 7 stappen we uit bij vertrekhal 3, zeggen we Sebastian en Arwen gedag die de auto weer naar huis rijden en lopen we de vertrekhal in. Inchecken was al gebeurd, maar we moeten nog koffers afgeven en instapkaarten halen, maar dat is een paar minuten in de rij en we kunnen alweer door. De paspoortcontrole en security gaan ook zo vlot, dus om kwart voor acht zitten we al aan een McBreakfast 😁.

We zijn kaarten en dobbelstenen vergeten, dus die kopen we en dan naar de gate. Een Swatch hoef ik hier niet, want op die van Nederland staat Groeten uit Amsterdam... Tsss! Gelukkig heb ik er al twee van Rotterdam 😇.
Keurig op tijd begint het boarden, ook dat gaat vlot en om 11 uur hangen we al in de lucht! We krijgen gelijk wat te drinken en als dat net op is komen de eerste maaltijden al. Ik heb heerlijk garnalen met rijst, groenten en chilisaus, Will kip met aardappelen en groenten. En het allermooiste: een Estertje toe! Ha! We hebben meer dan genoeg beenruimte ook, ik houd toch van Singapore Airlines hoor!
Na geprobeerd te hebben wat te slapen, kijk ik de laatste Indiana Jones, dan komt het ontbijt alweer en niet lang daarna zijn we op Singapore Airport. In Nederland is het dan half 11 's avonds, in Singapore half 6 's morgens. Er is geen Swatch Store, wel een winkel met Swatches, maar geen Singapore uitvoering, dus helaas.
We lopen al met al een uur van de ene Terminal naar de andere en terug en dan zijn benen en voeten wel weer van normaal formaat. Nu nog ruim 3 uur wachten op de vlucht naar Brisbane.

Ook daarbij gaat het weer allemaal voorspoedig, ook al moeten we daar wel alle elektronische artikelen uit de tassen halen en apart in een bak doen en zo. We zijn het vliegveld niet af geweest hè, gewoon van de ene gate naar de andere gelopen! Maar ja, wat moet, moet. De vlucht is ook weer sneller dan gepland, het weer werkt duidelijk mee. We krijgen 2x te eten, een warme lunch en een pizzabroodje, allebei weer lekker. Om 19.10 uur plaatselijke tijd zijn we op Brisbane Airport, het taxiën duurt eigenlijk het langst, want door de paspoortcontrole en de koffers ophalen is zo gebeurd. De Uber is er ook binnen 5 minuten, dus voor 20.30 uur zijn we al in ons hotel. Nou ja, appartement. Heerlijk ruim, schoon en mooi centraal gelegen. Morgen dus Brisbane onveilig maken, maar nu eerst slapen. Na ruim 31 uur zijn we daar wel aan toe. Tot morgen!

1. Manon:
    16 december 2023
    De reis is alvast goed verlopen! Ik kijk uit naar de volgende dagen van jullie verslag en foto’s!
  2. Ingrid:
    16 december 2023
    Geniet van jullie vakantie!
  3. Ronald Kingma:
    16 december 2023
    Weer een mooie reis, ik zie uit naar de verhalen en filmpjes, foto’s
  4. Aalke:
    17 december 2023
    Mooi dat jullie reis zo voorspoedig is verlopen. Wij hopen dat jullie lekker slapen zodat jullie morgen weer uitgerust wakker worden en dan Brisbane kunnen gaan bekijken.
    Wij kijken uit naar jullie volgende verhalen.
  5. Winny:
    17 december 2023
    Ow fijn dat alles zo voorspoedig verlopen is de heen reis lieve 2...en we gaan jullie lekker volgen
    Dikke 😘
  6. Rita van der wal:
    17 december 2023
    Hartstikke mooi dat het zo voorspoedig gaat. Virtueel reis ik mee. Dikke smok
  7. Marieke:
    Benieuwd naar de rest vd verhalen , genieten samen 😘
  8. Alex en Jeannet:
    18 december 2023
    Super dat alles voorspoedig gaat. We blijven jullie volgen. Heel veel plezier en geniet van alle moois 😘