Dag 26, op zee, 9 januari 2024

9 januari 2024

Ik ben om 6 uur wakker en kan niet meer slapen. Leuk hoor, die uren terug steeds, maar 2 dagen geleden was het nu 8 uur, een mooie tijd om op te staan. Pfff. Nou ja, boek lezen dan maar, ook geen straf 😇. Het is weer verschrikkelijk druk in het buffet en ik krijg er echt last van. Of dat nou door de vermoeidheid komt, of juist andersom, dat weet ik niet, maar ik weet wel dat ik daar niet te lang kan blijven zitten, dan barst mijn kop uit elkaar (nou ja, zo voelt dat dan) . Eten en weg dus, naar dek 7, een paar rondjes wandelen. Dat kan weer, want mijn blaren zijn alleen nog maar grote rode plekken, waar het vel weg is. We lopen 4 kilometer en gaan dan omkleden voor het zwembad. Als we bij onze kamer komen, staan er 2 drogers te blazen. De wc bleek na het schoonmaken te zijn blijven lopen 😱. Nou ja, de drogers staan aan, dus het zal wel goed komen.

Inmiddels is het heerlijk weer, we gaan in het water hangen (wat bijna iedereen koud vindt, mietjes hier 😁) en kijken vanuit het water The Greatest Showman af. We hadden 'm al eens gezien, maar hij blijft goed. Tussen de middag eten we onze vertrouwde burgers (wat een gewoontedieren zijn we toch ook 🤔 😁) bij het zwembad, maar als het een uurtje later gaat regenen gaan we mooi naar binnen.

De kaarten gaan mee naar Crooners en ik wil wel eens wat anders drinken dan mijn, overigens erg lekkere, mocktail. De ober raadt me een Strawberry Daiquiri aan, die is niet zo sterk als wat Will drinkt (4 soorten rum in 1 drankje! 😣). Ik kan jullie vertellen, dat was een goede raad! Het blijft niet bij 1 zeg maar 😇.
Na een paar potjes kaarten lopen Denis en Sue voorbij, dus die komen er gezellig bij zitten. 's Middags staat de muziek een stuk zachter dan 's avonds, dus kun je ook een stuk makkelijker een gesprek voeren. Zij moeten naar een Captains party, omdat ze trouwe Princess Cruisers zijn, dus ze gaan eind van de middag weg.

Wij gaan niet lang daarna ook naar boven, waar de blazers nog steeds staan. Formal night vandaag, dus smoking weer uit de kast. Ik wil niet weer mijn blauwe jurk aan, maar de andere die ik bij me heb is wel erg laag uitgesneden, dus die doe ik niet aan (ik weet het, dat had ik kunnen weten, maar hé, we zijn dit jaar een beetje raar op vakantie gegaan 🙄). Ik besluit een wijde zwarte rok en zwart truitje aan te doen, maar de rok is niet echt lang en dat moet eigenlijk wel naast een smoking. Oplossing: een strakke zwarte rok eronder, zodat ik de wijde wat lager kan trekken zonder dat het opvalt! 🤓

We gaan in het buffet eten, waar we 1 van de weinige opgetutte mensen zijn. Een oude man, die naast Will eten op zijn bord schept, zegt tegen hem dat hij denkt dat Will hier eigenlijk niet mag zijn zo 😁. Nou, antwoordt Will, maar ik vind het eten hier lekkerder, dus als ze me eruit zetten, neem ik mooi mijn bord mee! Die man lachend: groot gelijk mate! We eten heerlijk en gaan daarna naar beneden, om te kijken of we ergens foto's kunnen laten nemen. Er zijn een paar fotografen die ons inmiddels herkennen, omdat we bij de havens iedere keer heel enthousiast poseerden. Zij krijgen schijnbaar betaald naar het aantal foto's dat ze nemen, niet naar de verkochte foto's. Lekker laten schieten dus! We doen nu 2 shoots, wie weet zit er weer een mooie bij ook nog 😊.

De show van vanavond is een zangeres die nummers van Adele zingt. Ze is goed, maar het is wel wat hard allemaal. Vind ik. Maar dat kan ook aan mij liggen, want mijn hoofd is gewoon overvol of zo. Na deze show gaan we naar de Universe Lounge, naar Meridian, die band is altijd goed. Inmiddels heb ik het wel bloedheet, dus ik besluit de strakke rok lekker uit te trekken 😁. We sluiten af bij Crooners, waar Drew weer de hele tent meekrijgt met zijn piano. Jammer alleen dat hij een paar keer zegt dat het morgen onze laatste dag is, dat hoeft hij echt niet te benadrukken, dat weten wij helaas heel goed! 😭 Naar mannetje! 😝 Maar we gaan ook die laatste dag lekker ontspannen. En koffers inpakken 🙄. Nu eerst een paar uur slapen!

1. M.valentijn:
    10 januari 2024
    ja er is een tijd van komen en gaan !! die tijd is nu gekomen ik wens jullie een goeie reis terug gr ma xx
  2. Ester Valentijn:
    10 januari 2024