Dag 24, Auckland, 7 januari 2024

7 januari 2024 - Auckland, Nieuw-Zeeland

We hoeven ons pas om 10.50 uur te melden voor de tour van vandaag, dus nadat we op ons gemak hebben ontbeten, lopen we even de stad in. De boot ligt echt gewoon in het centrum, dus je loopt letterlijk zo van de boot af de stad in. Behalve Prada, Louboutin, Rolex etc. zitten er gelukkig ook betaalbare winkels in deze straat. In 1 van die winkels hebben ze ook nog eens schoenen die zowel leuk zijn als goed zitten, dus deze missie is alvast geslaagd! Geen badslippers of sneakers meer onder mijn avondjurk 😇.

Voor de tour moeten we eerst naar de ferry, die ons naar Waiheke (waaihiekie; een eiland ongeveer net zo groot als Ameland) brengt, waar we gaan ziplinen! 😱😁 Voor ons allebei de eerste keer ooit, dus dat wordt nog wat... We zijn met 21 mensen, dus we gaan in 2 groepen. Wij zijn met zijn achten: een vader en zoon uit Amerika, een oma en kleindochter uit Canberra, een meisje alleen uit Brisbane en een man alleen uit Brisbane (niemand van hun reisgezelschap wilde mee) en wij. Will koopt een speciaal koord voor zijn telefoon, zodat hij kan filmen tijdens het ziplinen. Dat gaat prima, hij vergeet daardoor de eerste keer alleen bijna het touw te pakken 😣. Bijna, hij pakt het nog net op tijd. We doen er 3, die steeds wat langer worden en sneller gaan. Het is echt zo gaaf! 🤩 Het is helaas veel te snel voorbij, er zouden er nog wel 10 mogen volgen. Gelukkig is er na de 3e nog een wandeling (klim) van een half uur, door de jungle, terug, die ook prachtig is. Wanneer we boven zijn, is iedereen wel blij dat de helm af mag en het harnas uit 😁.

We hebben de "reserve ferry" terug, gereserveerde plaatsen dus, dus we hoeven niet in de rij te wachten en hebben plek zat op de boot.

Terug in Auckland lopen we nog even de stad in, want er schijnt toch een winkel te zitten die Swatches verkoopt. Nou, Google weet echt niet alles! Geen Swatch te bekennen in die winkel, die zijn daar veel te goedkoop voor waarschijnlijk 🤔. Helaas dus geen nieuwe Swatch voor mij deze vakantie. Nou ja, Tokyo heeft een Swatch Store, en vast ook wel een eigen model. Ik wacht nog wel een paar maanden 😇.

We zijn moe en gaan terug naar de boot. Opfrissen en dan lekker wat eten. Als we net zitten komen Denis en Sue langs, dus die komen er gezellig bij zitten. Na het eten doen we een drankje in de Wheelhouse Bar, waarna we naar het theater gaan. Er komt een Maori groep, dus dat lijkt ons wel interessant. We worden niet teleurgesteld! Mooi om aan de hand van zang en dans (met wat uitleg) meer over een cultuur te leren.

Sue en ik zijn allebei hartstikke duf, we blijven geeuwen, maar 9 uur is wel heel vroeg om naar bed te gaan. Crooners zit vol, dus we gaan naar de Explorers Lounge, waar Meridian speelt. Daar drinken en kletsen we nog wat, we gaan nog heel even de dansvloer op en dan is de energie wel op voor vandaag. De klok gaat fijn weer een uur terug (de komende 3 dagen!), dus we hebben een extra lange nacht. De komende 3 dagen zijn zeedagen en daar zijn we wel aan toe na een volle week elke dag excursies. Lekker nagenieten, uitrusten, opladen, zonnen, zwemmen en vooral niet aan donderdag denken 😇.

1. Aalke:
    7 januari 2024
    Dit was weer een hele intensieve dag voor jullie. Sjonge sjonge, wat een prachtige activiteiten waren dit.