Dag 3, Brisbane, 17 december 2023

17 december 2023 - Brisbane, Australië

We zijn gisteravond rond kwart voor elf naar bed gegaan, dat was rond kwart voor 2 ’s middags in NL, maar daar hadden wij geen last van hoor! We hebben geslapen als een roos 😊. We doen niet aan een jetlag! Ik was tegen half 6 wakker, maar dat is thuis niet anders. Nu kon ik lekker blijven liggen, heerlijk, dat geeft gelijk een vakantiegevoel. Wat ook een vakantiegevoel geeft, is het feit dat we een korte broek en een T-shirt aan kunnen trekken. Het is om 8 uur al 27 graden…

We besluiten langs de rivier naar het centrum van Brisbane te lopen, daar zit sowieso de Swatch Store en in een centrum is over het algemeen ook genoeg te zien. We lopen eerst verkeerd, dus dat is alvast het eerste kwartier wandelen 😉. Het is maar 6,5 kilometer, dus het valt mee, daar kan wel een extra kilometertje bij. Dat lopen we thuis ook elke dag tenslotte, in 65 minuten (dat gaat hier niet lukken, blijkt later, temperatuur doet een hoop!). We kunnen de eerste 3 kilometer helemaal langs de rivier lopen, op een mooi wandelpad, echt top. Daarna draait de rivier in een flinke kronkel en zouden we nog steeds langs de oever kunnen blijven lopen, maar dat zou zomaar een kilometer of 3 kunnen schelen. Gaan we niet riskeren, want het is echt warm! Gewoon door de stad heen dus.

Na ruim een uur lopen zijn we zo’n beetje uitgedroogd, dus eerst maar eens wat drinken met iets erbij. Daar knappen we van op. Opgefrist lopen we de hitte weer in, waar we op gevoel een paar keer een keuze maken om links of rechts aan te houden en uiteindelijk zien we de Swatch Store! Het is gewoon een beetje eng, zo goed als alles de laatste dagen gaat… Helaas houdt het binnen op, want er is géén Brisbane Swatch en ook geen Australië Swatch ☹. Andere modellen heb ik wel genoeg, dus we stappen zonder nieuwe Swatch weer naar buiten. Dan maar op souvenirjacht gelijk! Daar slagen we wel goed, dus we kunnen op het gemak wat gaan eten en drinken en dan weer aan de weg terug beginnen. Halverwege kopen we flesjes water, want je moet wel hydrateren natuurlijk. Zodra we weer langs de rivier komen gaan opa en oma dan ook even lekker zitten 😊. Dat helpt voor het laatste stuk, maar we zijn blij als we weer in “ons” buurtje zijn, waar we gelijk even wat te drinken en te snoepen halen voor in het appartement vanavond.

Als we de spullen boven hebben gebracht trekken we onze zwemkleding aan en dalen weer af naar de 3e etage (wij zitten op de 12e), waar de recreation area is. Mèt zwembad! Dat van ons is altijd koud, dit is meer de temperatuur van de zwembaden van Michel en van Max 😉, maar lekker dat het is na zo’n 15 kilometer lopen in ruim 30 graden. We sissen nog net niet als we erin stappen.

Als we lekker afgekoeld zijn, gaan we weer naar boven, waar een powernap niet uit kan blijven. Toch nog een beetje moe na die lange dag van gisteren en al dat gewandel van vandaag. Daarna besluiten we dat we wel trek hebben in een ijsje en gisteren in de lift stond een mevrouw met een behoorlijke toeter ijs! Dat willen wij ook 😊. De ijsjeswinkel blijkt in ons gebouw te zitten en we besluiten 2 bolletjes te nemen. Ahum. Maak van tjes maar n. Niet normaal, zoveel! Maar wel lekker 😊. Alleen smelt het een beetje snel en blijkt het hoorntje zo lek als een mandje, dus we moeten snel eten! Dat kunnen wij wel, met een hoop gekledder, maar na afloop wassen we gewoon onze handen 😉.

Daarna lopen we nog een rondje, zien de zon in het centrum/boven de rivier en dan gaat ons lichtje ook wel uit. Morgen aan boord en 3,5 week genieten van het varen, de zeedagen, de havenplaatsen en alles aan boord. Kom maar op!

1. Ronald Kingma:
    17 december 2023
    Prachtig 😘👍, Will die filmpjes moeten we wat langer hoor. Ga ik er voor zitten en dan is het al weer voorbij 😂🤣😉
  2. Ester Valentijn:
    17 december 2023
    Ja, dat vind ik ook hoor 😉. Morgen gaan we aan boord, dan komt het vast goed!
  3. Helene:
    17 december 2023
    Het leest goed. In gedachte liep ik mee langs de rivier. Een goede vaart.
  4. Constance:
    Mooi begin van de vakantie! Dat ze toch in Brisbane ook Estertjes hebben🤣
  5. Simone:
    17 december 2023
    Wauw! Mooi geschreven Essie, veel heel veel plezier!
  6. Aalke:
    18 december 2023
    Jullie kunnen terugkijken op een prachtige dag. Wij kijken uit naar de dag van morgen. 😊