Dag 19

29 mei 2025 - Belize City, Belize

Een keertje voor half 10 slapen heeft me goed gedaan. Ik word tegen 6 uur wakker en kan nog even lekker blijven liggen. Om 6.40 uur gaat de wekker, want om 7.45 uur moeten we in het theater verzamelen voor onze excursie van vandaag, cave tubing.

We zijn netjes op tijd, maar moeten nog bijna een uur wachten tot we weg kunnen, omdat er geen bootje is. Na bijna een half uur varen zijn we aan wal en kunnen we naar de bus. Inmiddels zijn we alweer aardig gaar, letterlijk en figuurlijk, dus als we horen dat we nu nog ongeveer anderhalf uur in de bus moeten, zouden we het liefst rechtsomkeert maken. Maar dat doen we niet. We gaan braaf in de oude schoolbus zitten, die wel airco heeft, maar niet werkend 🙄. Na een half uurtje rijden komt er een andere bus, die zou beter moeten zijn. Nou, not. Kleinere bankjes, alles skai (lekker plakken) en  eenzelfde airco. Pfff 🥵.

Op de plek van bestemming moeten we onze spullen in een kluis doen, die je moet huren, en dan een helm regelen en naar de gids gaan. Zij maakt groepjes en zet daar weer een gids bij. En dan begint het echt. We maken eerst een prachtige wandeling door het regenwoud en verschillende grotten. We hebben helaas geen fototoestel bij ons, want we moeten straks het water in en de gids heeft afgeraden iets mee te nemen. Nou ja, je moet erbij geweest zijn zullen we maar denken 😇. Aan het eind van de wandeling liggen de banden klaar. Eerst een zwemvest om en dan met je band naar het water. Daar worden we allemaal aan elkaar gebonden en maken we een tochtje over de rivier door de grotten. Het stelt eigenlijk niks voor, maar het is toch hartstikke leuk. Onze gids loopt voorop (ja, zo diep is het water dus 🤣) en trekt ons vooruit.

We eindigen weer waar we de wandeling begonnen zijn, dus we kunnen omkleden en dan moeten we de bus weer in. Een minuut of 10 later zijn we bij de plek waar we rijst en bonen met kip krijgen, wat prima smaakt. Het is inmiddels ook al half 3, dus we lusten wel wat. Er zijn foto's gemaakt, die we daar kunnen bekijken en eventueel kopen, wat we natuurlijk doen 😇.

Om 5 over 3 vertrekken we weer, om terug naar de haven te rijden. Het is weer erg warm en lang, maar tegen half 6 zijn we weer op de boot en 5 minuten later liggen we met een koel drinkie in het zwembad. Een half uurtje later komt driekwart van de New York groep er ook bij en zitten we weer heerlijk de dag door te nemen en leren we elkaar en elkaars land beter kennen.

Tegen 7 uur worden we het zwembad wel een beetje uitgekeken 🤭 en gaan we allemaal omkleden en eten. Vanavond zien we elkaar wel weer bij Crooners.

Wij eten in het buffetrestaurant en gaan daarna naar het theater. De Rock Opera is er weer en die was zo goed, die willen we nog wel een keer zien. Hij is weer goed, al vind ik het geluid eigenlijk iets te hard staan. Maar dat kan ook aan mij liggen. Ze hebben wel dezelfde zanger als vorige week opgetrommeld en die is echt waanzinnig. Genieten weer dus.

We drinken wat op de piazza en gaan dan naar Crooners. We zitten net als de New York groep ook komt. Het is weer gezellig, wat drinken, praten, nummers aanvragen, muziek luisteren... Om half 1 gaan we naar bed, wat eigenlijk al half 2 is, want de klok gaat een uur vooruit vannacht. Om 6.15 uur gaat de wekker weer, dus een kort nachtje. Vrijdag kunnen we uitslapen, daar kijk ik nu al naar uit 😁. 

Foto’s

4 Reacties

  1. Eize:
    29 mei 2025
    Mooie foto’s, maar de foto in de band zegt wel: ik heb te lang in een bus zonder airco gezeten!
  2. Ester Valentijn:
    29 mei 2025
    🤣 Dat heb jij goed gezien! In die band was het heerlijk ontspannen, met de billen in het koele water 😁
  3. Janco, Aalke en Marion.:
    29 mei 2025
    Te warm is ook niet alles he. Maar desondanks ondernemen jullie ontzettend veel mooie dingen. Echt geweldig.
  4. Ester Valentijn:
    29 mei 2025
    Nee, zeker voor mij niet 🥵. Maar het is het allemaal waard!