Voorbereidingen

20 januari 2023 - Winschoten, Nederland

We zijn alweer (of nog maar net, het is maar wie het leest 😉) 10 dagen terug van onze reis naar Hawaii, dus hoog tijd om aan een volgende reis te denken. Of denken… We hebben de volgende al geboekt natuurlijk, dat hebben jullie kunnen lezen in de reisverhalen. Het voordeel van een jaar van tevoren je zomerverlof aan moeten vragen, is dat je ook precies weet wanneer je vrij bent het volgende jaar en daar dan, als je in elkaar steekt zoals ik, een reis op uit kunt zoeken. In ons geval is dat een cruise, want sinds die “eenmalige” cruise met Robert en Carlies zijn we verslaafd en willen we alleen nog maar cruisen 😊.

We zijn dus weer begonnen met aftellen (op het moment dat ik dit schrijf betekent dat nog 330 dagen tellen) en sparen. En excursies aan het bekijken. En boeken. Sommige excursies zijn namelijk heel populair en daardoor ook snel volgeboekt, dus als je er eentje zeker wilt doen, moet je snel zijn. En aangezien ik op de lagere school (voor de jongeren onder ons: Vroeger had je een kleuterschool, de huidige groep 1 en 2, en een lagere school, de huidige groep 3 t/m 8, wat toen de 1e t/m de 6e klas was) al Ester Snel genoemd werd, dan snappen jullie het al… De eerste 2 excursies zijn geboekt!

We gaan in ieder geval snorkelen bij The Conflict Islands (Papoea-Nieuw-Guinea), wat volgens mensen die er geweest zijn een prachtig plekje schijnt te zijn (2 customer reviews van de pagina van Princess Cruises):

Having snorkelled in many places we were in awe of this pristine bio diverse area. The coral colours & Health were outstanding. Clearly the abundant marine life thought so too.

as soon as you were in the water the array of coral colours was apparent, as were the fish. Infact I thought there were some coral colours I have not seen before when snorkelling off the Great Barrier Reef in Queensland. Water was beautifully clear.

De 2e excursie die we geboekt hebben is in Tauranga, Nieuw-Zeeland, dan gaan we naar The Hobbiton Movie Set (beschrijving van de excursie op de site van Princess Cruises):

Nestled in the iconic rolling hills and lush green pastures, the Hobbiton set from "The Lord of the Rings" trilogy sits in a 1,250-acre sheep farm in the tiny farming community of Matamata. When you arrive, your guide will lead you through this Middle Earth wonderland of hobbit holes with their wonderful exteriors, including Bag End where Bilbo Baggins lived, the Green Dragon Inn, the Mill, the Party Tree, the old pub, the restored bridge and gardens.

Er zijn nog genoeg havens over om iets te gaan doen, dus de komende maanden gaan we op het gemak verder uitkiezen en boeken. Voorpret… Ik houd er toch van! 😇❤