Dag 11, Conflict Islands, 25 december 2023

25 december 2023 - Conflict-groep, Papoea-Nieuw-Guinea

Vandaag slapen we uit tot 8 uur! 😇 We doen alles op ons gemak, ontbijten met een prachtig uitzicht op het eiland en gaan dan een ticket halen voor de shuttles. We kunnen heel snel aan boord en zijn rond 10.15 uur op het eiland.

We besluiten eerst te proberen of we rechtsom naar de andere kant kunnen lopen. We beginnen op het pad, tot we bij de airstrip (! Ja echt! Een eiland stukken kleiner dan Schiermonnikoog, maar wel een eigen airstrip 😁) komen, waar we ook het strand op kunnen. Dat lopen we af tot we niet meer verder kunnen door omgevallen bomen die tot vrij diep in het water liggen. Onderweg vinden we een paar prachtige, grote schelpen. Geen idee of die mee mogen, maar eerst maar eens meenemen aan boord straks, dan zoeken we het wel uit. We proberen nog om binnendoor weer op een pad te komen, maar de jungle wordt alleen maar dichter, dus we besluiten terug te gaan via dezelfde weg en op het plekje van gisteren het water in te gaan. Daar komen we in gesprek met Australiërs die het net zo warm vinden als wij, en dat zijn nog wel Queenslanders! 🤣We zitten zeker een uur te kletsen, lekker ondergedompeld in koel zeewater, best goed vol te houden zo, maar op een gegeven moment wordt het echt tijd om weer te smeren. We drogen op in de schaduw en besluiten dan terug te gaan naar de boot, lekker het zout van ons afspoelen en de schaduw in.

Het klinkt misschien hartstikke saai, maar met deze temperaturen kan ik weinig anders, mijn hoofd kan slecht tegen deze warmte en de zon. En ach, het is ook wel gewoon eens lekker om lui te zijn op vakantie 😇.

Om half 4 hebben we weer een lekker verfrissend buitje, onze benen liggen er net in, heerlijk 😁. De spullen voor de band worden dus weer opgeborgen, maar het regent nog geen half uur, dus uiteindelijk wordt, zodra het droog is, alles weer opgebouwd. Dan komt de zon weer door en moeten we toch even verkassen, want hij brandt goed! Wat een problemen kun je hebben hè?! 😎

Rond 5 uur gaan we naar onze hut, douchen en vooral smeren, want ik ben, ondanks het smeren en de schaduw, flink verbrand. Aftersun nodig dus! Gelukkig hebben we dat. Als ik de zonsondergang in de gaten houd (je weet maar nooit of er mooie kleuren komen) zie ik ineens wat bewegen in het water. Ja hoor, dolfijnen! Gewoon te zien vanaf ons balkonnetje 😍. Op de foto zie je alleen 2 puntjes, maar ik was ook meer aan het genieten dan aan het opletten voor de foto, sorry! 🤭

Om half 7 is er weer een show van Glenn Starr, de zanger die van de week ook al nummers uit de 50's en 60's zong. We verwachten dezelfde show, maar dan in de Universe Lounge i.p.v. het theater, maar hij zingt allemaal andere liedjes uit die tijd. Weer volop genieten dus!

Na de show besluiten we in het buffet restaurant te gaan eten, in de MDR's (Main Dining Rooms) is het overal zo druk. Altijd wel, maar nu voor Kerst helemaal natuurlijk. In het buffet restaurant niet, heerlijk rustig juist en allemaal lekkere dingen. En de taartjes maken het compleet! Er is ook Pavlova en dat vind ik zo lekker hè! Ik neem er dus lekker nog 1, als we eigenlijk al klaar zijn met eten en Will even zijn moeder belt 😇.

We lopen nog even de winkel binnen en daar zie ik een leuk jurkje en een leuke blouse. Inpakken maar! 😇

We hebben geen zin in het theater vanavond (nou ja, we, ik 🙄, ik heb niks met goochelaars) en we gaan naar de Explorer's Lounge, waar Meredian (1 van de bands) nummers van The Beatles speelt. Dat klinkt echt goed! Als we 10 minuten zitten, komt Colin er aan. Lynette blijkt ziek te zijn geworden en al 2 dagen op bed te liggen, de ziel. Hij verveelde zich en ging maar even een drankje doen. Hij blijft gezellig bij ons zitten, ook als Meridian klaar is met de Beatles en hun normale repertoire doet. Will en ik dansen zelfs nog even 😃. Hierna komt er nog een DJ, maar we hebben geen zin om daar op te wachten. Morgen weer een dag.

1. Manon:
    26 december 2023
    Ik geniet met jullie mee! Van jullie verhalen en de prachtige foto’s
  2. M.valentijn:
    nou mooi hoor !!groeten
  3. Winny:
    26 december 2023
    Es, het is alles behalve saai en het is logisch met deze temperaturen dat je je tempo aan past erop...buiten dat ..jullie hebben vakantie hè? Alles mogen en niets moeten...😘