Dag 12, op zee, 26 december 2023

26 december 2023

Ik ben om 6 uur wakker, ik weet niet wat het is, maar uitslapen lukt nog steeds niet. Zodra ik wakker ben, gaan de raderen draaien of zo. Nou ja, gelukkig hoef ik niks, dus ik mag duf zijn overdag. Will heeft gelukkig geen last van mijn wakker zijn en slaapt door tot een uur of 8. Soms ben ik daar wel jaloers op hoor! 🙄

Bij het ontbijt hebben ze vandaag weer amandelcroissants, met spijs erin. Ik houd er toch van! 😍

Na het ontbijt gaan we eerst eens wandelen, want dat is er nog steeds niet van gekomen. Als je 2,8 rondjes loopt, heb je 1 mijl afgelegd. We besluiten er 14 te doen, 5 mijl, dus 8 km. Ik heb geen sokken aan en dat voel ik na 5 rondjes: een blaar onder mijn voet 😣. Na nog 3 rondjes ook 1 onder mijn andere voet. Nou ja, nu zitten ze er toch al, dus gewoon doorlopen maar. Na een uur en 20 minuten zitten de 8 km erop, net zo snel als thuis dus, dat is een goed teken. We hebben het alleen veel warmer 🥵.

Gauw naar boven, schoenen uit (blaren ter grootte van een euro 🙄), zwemkleding aan en naar het zwembad. We vallen midden in De Kleine Zeemeermin, dus we blijven lekker aan de rand hangen en kijken de film af. Hij is leuk!

Bij terugkomst in de hut ligt er een envelop met info over donderdag. Wij doen de volgende cruise ook, dus mogen al onze spullen in de hut laten. We moeten wel van boord af en door de douane als transit passagiers, dus paspoort mee en het declaration form dat is bijgevoegd. Om half 10 verzamelen, dan worden we van boord begeleid via een speciale route en rond 11 uur mogen we dan waarschijnlijk weer aan boord. Weten we dat ook weer.

We kleden ons om en lopen even langs de winkel om mijn blouse te ruilen, waarna we een drankje nemen bij Crooners. Daarna naar de service desk voor pleisters, want die waren op in de winkel. Bij de service desk gelukkig niet. Eerst de blouse boven brengen en pleisters plakken dus en dan naar het buffet restaurant. Daar is het drukker dan gisteren, maar nog steeds lang niet vol. En ze hebben weer pavlova! 😜 Witte vanavond en ik neem er lekker weer 2 😇.

Om half 8 is er One Hit Wonders in de Explorers Lounge, waar we Colin tegen het lijf lopen. We doen gezellig mee met het raden van titels en artiesten, maar weten lang niet alles. Wel meer de dan helft gelukkig, dus da's een voldoende 😁. Hierna komt Liars Club, wie van het panel vertelt de waarheid? Lachen gieren brullen om wat ze verzinnen, maar ook om wat daadwerkelijk de waarheid is! 😱🤣 Als dat is afgelopen gaan we naar de Universe Lounge, waar Meridian optreedt. Weer een uur lekkere muziek. Vanuit de Universe Lounge lopen we via het casino, waar we even kijken bij diverse tafels en Will een vergeefse poging (6! 😁) waagt bij de grijpmachine, naar Crooners. Daar genieten we nog even van de pianist/zanger en dan zoeken we een rustig plekje op, want Rien zou om 00.15 uur bellen. Stipt 00.15 uur gaat de telefoon en praten we gezellig even met ma, As en Rien en dan zit deze dag er weer op. Welterusten!

1. Ronald Kingma:
    26 december 2023
    Wat weer een sportieve lekkere dag. Top 👍😘
  2. Aalke:
    27 december 2023
    Het is toch volop genieten. Wij genieten middels jouw verhalen en de filmpjes van Will op afstand lekker mee. 🥰
  3. Ans Bakker:
    16 januari 2024
    Het leest heel makkelijk en duidelijk ik geniet van je mooie verhalen dank je wel 😘
  4. Ester Valentijn:
    16 januari 2024
    Dank u wel! Fijn dat u meegeniet 😃.