Dag 18, Fjordlands National Park, 1 januari 2024

1 januari 2024 - Milford Sound, Nieuw-Zeeland

Om 7.30 uur gaat de wekker op deze eerste dag van het nieuwe jaar. Best een kort nachtje dus, maar we hoeven vandaag alleen maar te genieten van het uitzicht. Onze eerste dag Nieuw Zeeland is een scenic cruise langs/door de Fjordlands. Als ik de gordijnen open doe, zien we de eerste bergen al, we varen net een fjord in. Prachtig!

Gauw wassen en aankleden dus, een lange broek en een vest, want het wordt maar een graad of 13 vandaag. Vanaf 8 uur worden we in de Sanctuary verwacht. We zijn niet de eersten, verschillende mensen zijn op de eerste etage (dek 14) al foto's aan het maken. Wij hebben een cabana gehuurd, een apart, overdekt, plekje, op de 2e etage (dek 15). Daar zijn er 2 van en de andere is ook bezet. De overige bedden boven niet. Echt heel decadent dus, of zoals we later op de dag horen van mensen op het dek boven ons: "That's for the fancy people, with lots of money!" 😂 I wish! Maar vandaag voelen we ons wel heel rijk! Milford Sound heet deze plek en het is hier echt prachtig. Zo rustig, zo vredig... Aan het eind draait de boot eerst een keer 360 graden en dan nog eens 180, om er via dezelfde weg weer uit te kunnen gaan. We zien zelfs nog dolfijnen, die in die fjord wonen, echt, adembenemend. Wat een manier om het jaar te beginnen zeg 😍. Ondertussen genieten we van een heerlijk ontbijtje ook nog eens.

Na deze eerste fjord varen we een aantal uren langs de kust. Er staat best een koude wind, dus we pakken toch lekker de dekentjes die we gekregen hebben, lezen wat en genieten van het vrije uitzicht over zee. Tussen de middag staat er een heel lunchbuffet, met soep, sushi, sandwiches, salades, vers fruit, taartjes, van alles! Wat een verwennerij weer🤩. Wanneer we genoeg gegeten hebben, wordt er gevraagd of we misschien thee willen, of warme chocomel? Nou, lekker, warme chocomel! Dat krijgen we, in een kannetje, dus we hebben allebei ruim 2 koppen. Heerlijk weer!

Rond half 4 zijn we bij de tweede fjord. Hier kunnen we rond varen, want er ligt een groot eiland in het midden, naast alle andere eilandjes die er ook zijn. Hier is geen zon te bekennen, alleen veel mist, laaghangende wolken en, helaas, regen. Gelukkig hebben we onze cabana waar we lekker droog kunnen zitten, dus we genieten gewoon lekker verder. We krijgen ook nog weer gebakjes, sandwiches en scones, dus we zitten aardig vol. Rond kwart voor 5 draaien we de Tasman Sea weer op en zit onze dag van vandaag erop.

We gaan een drankje doen in de Wheelhouse Bar en daarna naar de show, Patrick McMahan is er weer, met andere nummers deze keer, maar weer net zo goed en leuk als de vorige show die hij deed. Daarna naar de Universe Lounge, naar Meridian. Wanneer we weggaan, zien we Paul en Lisa, dus voor we het weten zijn we weer een uur verder! 😁 Dan is het echt bedtijd, want morgen moeten we om 7.15 uur al verzamelen voor onze tour. De eerste dag Nieuw Zeeland zit erop!

1. Aalke:
    1 januari 2024
    Geweldig!
  2. Winny:
    1 januari 2024
    Fantastisch dat jullie die cabana gehuurd hadden..extra en rustig genieten van de prachtige omgeving...Ps zag ik will nu zitten met 4 toetjes?.😀
  3. Ester Valentijn:
    2 januari 2024
    Dat zie jij goed! 😁 Een proeverijtje was dat, van alles wat.