Dag 17, op zee, 31 december 2023

31 december 2023

De klok is weer een uur vooruit gegaan en ik word om 9 uur pas wakker ๐Ÿ˜ฑ. Eergisteren was dat dus nog 6 uur, dus echt raar is het niet, maar het voelt toch als uitslapen ๐Ÿ˜. Will houdt het nog wat langer vol, dus we gaan pas rond half 11 ontbijten. Dan is het vast rustig, denk je. Nou, niks is minder waar! Pfff, wat een drukte weer zeg. Maar we kunnen zitten en eten, daar gaat het om bij ontbijten tenslotte ๐Ÿ˜œ. Het buffet is op dek 14, aan de voorkant van het schip. Voordeel daarvan is dat je een prachtig uitzicht hebt. Nadeel is dat je de deining daar het ergst voelt. Het is vandaag behoorlijk deinerig, dus dat geeft wel een beetje een kermisgevoel, ahum! We blijven dus ook niet lang zitten ๐Ÿ˜‡.

De vorige cruise zijn we bij de Sanctuary langs geweest, dat is een adult-only omgeving met luxe ligbedden en een eigen zwembadje. Je kunt voor een dagdeel of de hele dag boeken (en betalen ๐Ÿ˜‰). We hebben toen gereserveerd voor 1 januari de hele dag, omdat we dan een fjordic scenic cruise hebben en je vanaf daar een ongestoord prachtig uitzicht hebt. Zonder alle andere passagiers! We gaan even langs voor de bevestiging en informatie. We kunnen er vanaf 8 uur terecht, en er wordt gezorgd voor een luxe ontbijtbuffet, een lunch en afternoon tea. Het wordt helaas geen mooi weer, maar dat mag de pret niet drukken. Een mooie manier om een nieuw jaar te beginnen, vinden wij!

De rest van de dag doen we weinig, potje kaarten, potje yahtzee, een cool drinkie hier, een cool drinkie daar, snackje hier, snackje daar, praatje hier, praatje daar, wij komen de zeedagen wel door ๐Ÿน๐Ÿฆ.ย

We hebben vandaag een reservering bij Sabatini's, een Italiaans specialiteiten restaurant. Formal night vandaag, dus nadat we ons in avondkleding hebben gehesen (ik op mijn badslippers ๐Ÿ˜ฃ) gaan we daar lekker eten. En lekker is het! De foto's die ik heb geplaatst zijn alleen van mijn eten, op het toetje na, dat heb ik er ook van Will bij staan. Het waren 5 heerlijke gangen en de zogenaamde kleine porties waren veel groter dan klein! ๐Ÿ˜Š We hebben ook nog eens een prachtige plek gekregen, met uitzicht over zee, waarbij we nog een mooie regenboog zien ook. Meer dan voldaan gaan we er weg en we kijken nu al uit naar de volgende keer.ย

Bij de Universe Lounge treffen we Dennis en Sue en omdat we mooi vroeg zijn, kunnen we aan de dansvloer zitten ๐Ÿ˜Š. Meridian treedt op vanavond en in hun pauzes draait Sarah muziek, dus de dansvloer is de hele avond bezet. Het is echt een feest, een geweldige manier om het oude jaar af te sluiten en het nieuwe te beginnen! Ik krijg nog 2 zoenen van Jason, de Cruise Director, ook ๐Ÿ˜.ย

Happy New Year! ๐ŸŽ‡โค๏ธ
ย

Fotoโ€™s

1. Karin Hengeveld:
    31 december 2023
    Happy New Year...jullie aan het nieuwjaarsonbijt, wij de laatste 2 uren van 2023 aan het uitzwaaien. Leuk om mee te reizen via jullie verhalen en foto's!
  2. Marijke Roskam:
    31 december 2023
    Een heel gelukkig en gezond 2024 toegewenst!
    Wat een mooie reis maken jullie!
    Veel plezier verder!
    ๐Ÿพ๐Ÿฅ‚