Dag 21, Wellington, 4 januari 2024

4 januari 2024 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Na een slechte nacht ben ik om 6 uur wakker. De zon is al op, dus geen mooie foto's helaas. Dan maar een stukje lezen tot Will wakker is. Na het ontbijt gaan we naar Crooners, want dit is weer een working port, dus iedereen moet met de shuttlebus en heeft dus kaartjes nodig, die je daar kunt halen. Buiten blijkt dat niet zo te zijn. De niet-Princess excursies vertrekken ook vanuit de haven, dus we mogen doorlopen naar het einde en daar wachten. We hebben geboekt via Viator, net als een stuk of 20 anderen, en iedereen had op zijn formulier staan dat je zo snel mogelijk na aankomst van boord moest. Ook als je eerder arriveert. Dat heeft dus bijna iedereen gedaan, alleen de tourmaatschappij niet 🤔. Afijn, hij is wel keurig op de verwachte tijd aanwezig en 8 van de 10 van onze groep van vandaag ook, dus we kunnen de warme bus in. Er blijken er 2 met de shuttlebus naar het centrum te zijn gegaan 🤭. Die halen we op en dan beginnen we op precies de geplande tijd aan de full day Lord of the Rings tour. We rijden langs en stoppen bij verschillende locaties waar scènes zijn opgenomen. Hij heeft foto's van de betreffende scène en die houdt hij dan naast de echte locatie, zodat we de verschillen kunnen zien. Met zijn uitleg erbij herkennen we alles, maar zien we ook wat er allemaal aangepast, bijgeplaatst en nep is! Geweldig! We zien prachtige plekken, hoge bomen, dikke bomen, dieptes, uitzichten... En als afsluiter gaan we naar Weta Workshop, waar we te zien krijgen hoe ze props, kostuums, maskers, figuren etc. maken die in films gebruikt worden. Ze doen dat voor films wereldwijd, al voor bijna 100, waaronder dus Lord of the Rings. Geweldige kunstenaars 🤩. Ze hebben er natuurlijk ook een shop waar ze schitterende boeken hebben, waar ik heel hebberig van word, maar met het maximale gewicht van de koffer in gedachten kan ik me beheersen 😁. Na een laatste stop bij een locatie die zowaar heel herkenbaar is, gaan we moe maar heel tevreden naar de boot terug. We doen nog een cool drinkie (of 2 😇) met Bill en Tammy uit Texas en dan gaan we onze korte broeken (jaja, dat kan weer!) verruilen voor wat gekleders.

Ik neem vandaag 3 pavlova's toe! Die dingen zijn zo lekker... 🤭 We zien de show in de Explorers Lounge op het scherm, dus we hoeven niet meer naar het theater. Daarna komt Meredion, dus we kunnen blijven zitten. We dansen nog even en dan zit de dag er weer op. Morgen weer heel iets anders!

1. Ronald Kingma:
    4 januari 2024
    Wat een mooie excursie was dat. Mooi verhaal, foto’s en filmpjes. Top 👍😘
  2. Aalke:
    4 januari 2024
    Prachtige excursie was dit vandaag. Geweldig! 👍🤩
  3. Simone:
    5 januari 2024
    Mooie herinneringen weer gemaakt hoor! Veel plezier verder!