Dag 4, 18 december 2023

18 december 2023 - Brisbane, Australië

Ook deze nacht hebben we weer heerlijk geslapen, ik tot een uur of 7, Will iets langer. We doen lekker rustig aan, hebben gisteren chocolade muffins gekocht met dubbel chocola, waarvan we er nu een nemen als ontbijt. Ze zijn echt zálig, maar zo machtig… Je zit gelijk vol! 😊 We besluiten dan ook niet te gaan ontbijten, maar na het uitchecken een Uber te bestellen en naar de haven te gaan. Die is er binnen 3 minuten en om 11 uur staan we al bij de vertrekhal.

We kunnen gelijk onze koffers afgeven en naar de rij voor de incheckbalies gaan. Terwijl we wachten om door te mogen, zien we een geldwisselkraampje en aangezien we in Nederland geen Nieuw-Guinese Kina konden krijgen, besluiten we dat nu gelijk te doen, i.p.v. te wachten tot we aan boord zijn. Als het geld gewisseld is kunnen we ook doorlopen en alles gaat weer vlot en soepel. Nog een keer door de paspoortcontrole, want we gaan natuurlijk gelijk het land weer verlaten nu, maar ook dat gaat weer vriendelijk en snel. Wat een verademing toch, deze reis. Om half 12 zijn we aan boord, waar we eerst een kop thee (ik) en een kop koffie (Will) nemen. Daarna een rondje schip, om te kijken wat er allemaal anders is. Dat is best veel eigenlijk. Dit is het kleinste schip uit de vloot van Princess Cruises, 1 van de oudste schepen ook, en dat zie je. Het is niet modern, maar eerder wat nostalgischer, wat je zeker niet moet verwarren met “oud”, want het ziet er echt allemaal mooi en goed uit. Het theater is kleiner, maar andere “bars” zijn weer een stuk groter juist.

We gaan gelijk even langs bij “ons” Muster Station, zodat we alleen de film nog hoeven te kijken, wat Princess doet als veiligheidsoefening. Je hoeft dus niet ergens met zijn allen te verzamelen en reddingsvesten om en zo, maar je kijkt een film (op tv in je hut, of online in de Princess app) en checkt in bij jouw aangewezen verzamelplek (Muster Station). Ideaal, zo kun je alles op je eigen tijd doen. Ze kunnen wel zien of iedereen dit gedaan heeft en pas daarna is het vertrek. Dus je moet echt!

De kamers zijn pas om 13.30 uur klaar, dus we gaan eerst wat eten. Het restaurant zit vol, want niemand kan natuurlijk nog in zijn kamer, dus we lopen lekker door naar buiten, waar we bij het zwembad een pizzapunt nemen. Of 2 😉. Om half 2 gaan we onze handbagage in de kamer zetten en vlak daarna worden ook onze koffers gebracht door Alphon, onze Stateroom Steward, zoals dat zo mooi heet. Een hartstikke vriendelijke jongen (man), die de komende 3,5 week voor ons gaat zorgen.

Ik pak de koffers uit en dan gaan we weer naar buiten, want we willen natuurlijk wel het wegvaren zien. Helaas geen Love Boat-theme (een Princess-schip was de Love Boat van de serie van vroeger) uit de scheepstoeter bij het wegvaren, maar misschien komt dat nog bij een van de andere havens. Tot het tijd is voor het avondeten genieten we van het mooie weer, alle vrolijke mensen en de muziek en we hebben echt het vakantiegevoel te pakken nu.

We hebben vandaag het diner gereserveerd aan een “gedeelde” tafel en we komen met 6 anderen aan tafel. Het begin is een beetje stroef, maar al snel komen de gesprekken op gang. Het eten is ook nog eens zalig, dus de avond begint alweer goed. Na het eten gaan Will en ik naar het theater, waar een comedian optreedt, een geweldige kerel. Na 3 kwartier lachen (alle shows duren 3 kwartier) zijn we eigenlijk best moe, maar we besluiten nog een drankje te nemen in The Wheelhouse Bar, waar een band speelt. De eerste (en 2e 😉) Paradise Punch is (zijn) een feit! We raken in gesprek met een Engels stel dat alweer 15 jaar in Australië woont (voor het mooie weer!) en de avond vliegt voorbij. Na de laatste ronde zetten wij weer eens ouderwets het licht uit 😊.

Al met al een heerlijke eerste dag van de cruise. De komende 2 dagen zijn zeedagen en ik heb nu al zin in alleen maar water om ons heen!

1. Simone:
    19 december 2023
    Wat mooi om weer te lezen, vind je het niet spannend op zee? Ik eerlijk gezegd wel namelijk. Veel plezier nog samen! Enjoy en maak mooie herinneringen ....
  2. Ester Valentijn:
    19 december 2023
    Nee, ik vind het heerlijk, alleen maar water om me heen. Zo rustgevend!