Dag 5, 19 december 2023, zeedag

19 december 2023

De eerste nacht op de boot is prima. Het maakt dus (voor ons) niet uit of je voor of achter je hut hebt. We zitten nu redelijk achter, na 2x voor te hebben gezeten, dus een beetje zorgen maakte ik me wel, maar gelukkig voor niks. Het bed ligt ook weer net zo lekker als op de andere schepen, dus de komende weken geen slaapproblemen voor mij!

Als ik om half 5 wakker word, is het buiten al echt licht, te laat voor de zonsopkomst dus helaas. Dan nog maar lekker een paar uur terug, tenslotte hoeven we nergens naartoe vandaag. We gaan rond half 9 ontbijten en dan is het best wel druk, maar niet overvol, ondanks dat deze reis helemaal volgeboekt is. Er is weer volop keus, warm, koud, uitgebreid, simpel, alles is er. Eerst lekker eieren dus en daarna nog wat zoets. Fijn hoor, als alles zo voor het pakken staat.

Na het ontbijt gaan we naar de servicebalie, want op dit schip zijn er alleen Australische stopcontacten en USB-oplaadmogelijkheden. De andere schepen hadden ook de Europese stopcontacten, dus we gingen ervan uit dat die er nu ook zouden zijn. Mijn reislaptopje heeft namelijk nog een ouderwetse oplader en daarvoor heb ik een normaal stopcontact nodig. Bij de balie hebben ze die helaas ook niet. Dat wordt dus nog een dag, hooguit 2 en dan is het klaar met bloggen... Nou ja, op de telefoon kan het natuurlijk ook, maar ik vind dit wel fijner. Hieruit blijkt nu wel dat ik aan vakantie toe was, want normaal gesproken denk ik overal aan en nu... Stom stom stom ☹ Maar ja.

We houden vandaag een lekker lui dagje, want we zijn nog steeds (of misschien juist wel nu eindelijk) moe. In en bij het zwembad dus. Zelfs eten! Gewoon een broodje hamburger, van de grill, en dat smaakt prima. We eten bij een concert van Adele dat op het grote scherm vertoond wordt, helemaal goed. Als we het zat zijn buiten gaan we naar binnen, even wat drinken en een spelletje doen. Terwijl we in The Wheelhouse Bar zitten, is daar ook een Veterans Get Together, dus we horen gelijk een aantal mooie verhalen.

Vanavond is de eerste Formal Night, dus we gaan pas om 19.00 uur eten, anders is het wel heel vroeg al in pak en in het lang. Om 18.00 uur zijn we omgekleed en gaan we kijken bij de Champagne toren. Er zijn 4 jongens 2 uur bezig geweest om dat ding op te bouwen en als Jason (de Entertainment Director) zijn praatje houdt en iets aan wil geven aan degene die de toren vol gaat schenken, struikelt hij over de afzetting, bijna tegen die toren aan! Een collectief "Ohhhhhhhhhh" volgt natuurlijk! 😉Gelukkig gaat het allemaal net goed.

Voor het avondeten hebben we een tafel voor 2 gereserveerd, maar aan het tafeltje naast ons komen mensen die ook een tafel voor 2 hadden gereserveerd. Er zit weliswaar een stukje tussen de tafels, maar we hebben het toch heel gezellig met zijn vieren 😊. Het eten is ook weer goed, weer een uiensoep vooraf (die is zo lekker!) en daarna een biefstuk. Als toetje een Peach Melba. Na het eten even een drankje en dan naar de show van vanavond. Zang en dans, pop en opera, het is van alles, en we genieten ervan.

We zijn allebei wel doodmoe inmiddels en we besluiten vanavond niet het licht uit te doen in de bar, maar alleen in onze eigen kamer. Tot morgen!

1. Karen:
    19 december 2023
    Heerlijk om op afstand zo met je mee te reizen en wat schrijf je toch leuk (ik zie het voor me). Je hebt al een lekker kleurtje! Geniet ze.
  2. Suzanne Zijlstra:
    20 december 2023
    Wauw wat ziet dat er allemaal geweldig uit!!! Ik mis alleen nog een foto van jou in je outfit. Je man zit er gelikt bij. Gisteravond was je genomineerd voor IMG Babbelaar 2023. Uiteindelijk heb je niet gewonnen, dus volgend jaar een nieuwe kans. Ik hoop dat je snel een goeie stekker vindt, zodat we je kunnen blijven volgen.
  3. Ester Valentijn:
    Nou jaaaaaa! Was ik zomaar genomineerd 😜 Heb jij nou gewonnen dan? 😉
    Ja, helemaal vergeten zelf foto's te maken. We hebben wel een shoot gedaan, dus misschien nemen we daar iets van. Maar er komen nog meer formal nights, dus komt goed!
    En de adapter is ook geregeld inmiddels!
  4. Suzanne Zijlstra:
    20 december 2023
    Ha fijn dat het gelukt is met de adapter! Jazeker ben ik in de prijzen gevallen. En volgens mij was heel het IMG unaniem eens dat ik de winnaar was. De organisatie was subliem, dus ook voor jou een dikke pluim. Ik geniet enorm (mee) van de je prachtige verhalen en ik ga maar eens sparen voor mijn eerste cruise. Maak er een mooie dag 6 van!
  5. Ester Valentijn:
    20 december 2023
    Kijk, gefeliciteerd! 🥳 En mooi dat het verder ook goed gegaan is.
    En sparen voor een cruise is altijd goed natuurlijk 🤩