Dag 11
31 oktober 2025 - Willemstad, Curaçao
Om een uur of 6 worden we wakker van een gillend kind. Niet gillen omdat het bang is of zo, maar gewoon, omdat het lekker aan het spelen is 😱. En niemand die zegt dat hij een beetje zachtjes moet doen, omdat het nog een beetje vroeg is of zo. Laten we het houden op een jetlag. Will valt weer in slaap, mij lukt dat niet. Tegen half 9 ga ik er maar uit, de warmte weer in. Als ik alles open heb gegooid ga ik eerst mijn 30 baantjes trekken, even afkoelen en bezig zijn tegelijk. Een voor een komen de anderen er ook uit. Na het ontbijt koelen we nog even af en dan stappen we in de auto.
We gaan eerst naar Willemstad, naar het Slavernij museum. Daar wilde Will heel graag naartoe en As en Rien waren er ook nog niet geweest. We lopen eerst een ronde met een gids, die van alles vertelt, wat wel interessant is. Daarna lopen Will en ik nog een rondje, want je mag alleen foto's maken en filmen zonder gids. Dan hebben we ook wat meer tijd om de bijschriften te lezen, die toch nog weer meer informatie geven. Mooie combinatie dus zo.
Na onze tweede ronde zoeken we As en Rien weer op en drinken nog even wat, voor we weer naar de auto lopen. De volgende stop is Blue Bay Beach. Volgens Astrid een mooi en fijn zandstrand, waar je zo in kunt lopen en ook lekker kunt snorkelen.
Het ziet er inderdaad prachtig uit. We eten eerst wat (ook weer heerlijk!) en gaan dan het water in, afkoelen. Ik heb al mijn spullen bij me (paspoorten en pasjes) en die wil ik niet onbeheerd achterlaten, dus ik blijf er maar heel even in. Ik ben sowieso geen strandmens, dus ik vind het best. Ik haal mijn schade thuis wel weer in, in het zwembad.
Om een uur of 4 zijn we weer thuis, waar we gelijk doorlopen het zwembad in 😎. Wat een uitvinding is dat toch. Ik houd er toch van! Na een uurtje afkoelen gaan Will en ik boodschappen halen voor vanavond. We lopen eerst door naar de ijszaak, om te kijken of ze alweer schepijs hebben. Dat hebben ze, dus ja, dan kun je niet zomaar doorlopen natuurlijk. We nemen allebei een hoorntje met één bolletje straciatella. Nou ja, bolletje... Eerder 2 bollen, samengeperst tot 1. Mij hoor je niet klagen uiteraard en Will ook niet trouwens, dus we hebben er lekker van genoten. Daarna de koele supermarkt in, waar ik ook gelijk een souvenir voor onszelf heb gekocht 😇.
Weer thuis eten we lekker om daarna gauw het zwembad weer in te gaan. As en Rien gaan nog een ijsje en een drankje halen, en wij blijven lekker doordobberen. Ik denk dat we kieuwen hebben wanneer we weer naar huis gaan 😁.
Foto’s
1 Reactie
-
Ronald Kingma:31 oktober 2025Wat een interessant museum, daar is wel veel gebeurt. Verder genieten jullie dagelijks van jullie plonsen in zee of zwembad. De warmte is goed aanwezig zeg maar. Mooi om jullie zo te zien genieten 😘
