Dag 13

2 november 2025 - Willemstad, Curaçao

Wanneer we opstaan hebben As en Rien al broodjes gehaald. Zij (As en Rien, niet de broodjes!) liggen inmiddels lekker in het zwembad en natuurlijk vinden wij dat ook een goed plan. Na het ontbijt gaan we op pad. Zij gaan lekker een dag naar het strand en aangezien ze dan door Willemstad komen, rijden wij mee en stappen daar uit.

Ik heb thuis wat dingen opgezocht en we lopen eerst langs de kade, waar vandaag geen cruiseschepen liggen, naar de Mangrove. Mooi om te zien hoe de bomen daar groeien, al die wortels die door elkaar in en uit het water gaan. Er vliegen parkieten rond, die je constant hoort, maar bijna niet ziet. Er zijn kwalletjes, die er echt schattig uitzien, maar die je waarschijnlijk liever niet tegenkomt als je in zee zwemt 😁. Ik vind ze echt leuk, ze zouden zo in een Disney film mee kunnen doen 😍. Verder is het er ook erg warm, dus waar er een zuchtje wind staat, blijven wij ook even staan 😁.

Als we de ronde gelopen hebben gaan we naar Rif Fort, want we zijn wel toe aan een ijsje. Dat eten we eerst op het gemak op en dan lopen we naar het Brion Plein, waar we volgens Google de Breedestraat moeten hebben voor de muurschilderingen in Otrabanda. Die lopen we in en we komen inderdaad weer een aantal mooie tegen. Er staat ook een bankstel voor reuzen 😁 en we zien wat gekleurde trappen. Geschilderd of met mozaïek, het ziet er allebei echt zo leuk uit. 

Nadat we een tijdje in Otrabanda hebben rondgelopen, gaan we over de pontjesbrug naar Punda. Eerst maar eens naar de letters. Daar staan twee Spaanstalige meisjes foto's van elkaar te maken, dus ik bied aan om een foto van hen samen te maken, waarna zij ons weer op de foto zetten. Iedereen weer blij ☺️.

Er is een gezellig terras naast, dus we besluiten daar wat te drinken en te eten. Allebei twee grote cola en een heerlijk broodje later gaan we weer verder. We lopen gewoon op de bonnefooi straat in en straat uit en zo komen we weer prachtige muurschilderingen tegen. We lopen ook wat winkels in en winkels uit en zo komen we de leukste dingen tegen 😜.

We hebben om half 4 afgesproken bij de parkeerplaats, dus om half 3 gaan we nog even op een terrasje zitten om wat te drinken en nog even van het uitzicht op de pontjesbrug en Otrabanda te genieten. We zijn 10 minuten voor de afgesproken tijd weer bij de parkeerplaats, waar As en Rien ook net aan komen rijden. Die hebben een heerlijke dag op het strand gehad.

Het is druk onderweg door een ongeluk op de hoge brug, maar al met al scheelt het maar een kwartiertje of zo. Thuis koelen we af in het zwembad en trekken schone kleren aan. Ik check gelijk even in bij KLM voor morgen, waarbij ik zie dat niet alleen de tijd, maar ook het vliegtuig veranderd is. Nu zitten we niet meer op een achterste rij. Daar baal ik wel van, maar alles op de achterste rijen is al bezet. Het is niet anders. 

Na een uurtje rijden we weer terug naar Willemstad, waar Rien gereserveerd heeft in restaurant  De Heeren @ Sea. Een prachtig gelegen restaurant, waar we precies op tijd zijn om de zon onder te zien gaan in zee 😍. Het eten is ook verrukkelijk en Rien trakteert omdat het onze laatste avond is. De schat ❤️. 

Na het eten rijden we terug via de stad, waarbij we echt tussen de terrassen door rijden 😱. We komen ook langs de nu verlichte pontjesbrug en Will filmt met mijn toestel, want dat van hem filmt niet meer. Overwerkt of zo 🤭. Nadeel daarvan is dat ik nu dus geen foto heb van die verlichte brug. Gelukkig staat het filmpje op YouTube 😉. 

Eenmaal weer thuis gaan Will, Rien en ik het zwembad weer in en Astrid blijft lekker op het droge. Na een uurtje gaan zij slapen en blijven wij nog even zitten. De laatste avond van deze vakantie, èn dit jaar, dat we buiten kunnen zitten, dus daar genieten we nog maar even van. 
 

Foto’s

3 Reacties

  1. Ronald Kingma:
    2 november 2025
    Wat weer een prachtige verhalen, foto’s en filmpjes. Een goede terugreis 😘
  2. Winny:
    2 november 2025
    Lieve Es, ik heb zoals altijd van je reis verslag genoten, ga het missen als ik in de trein zit naar mijn werk..heb een goede reis terug en wel thuis 🌹
  3. Janco, Aalke en Marion.:
    2 november 2025
    Wij hebben weer genoten van jouw verhalen en Will zijn filmpjes. Jullie hebben weer een hele mooie vakantie gehad.
    Een hele goede terugreis toegewenst. 😘😘