Dag 12

1 november 2025 - Jan Thiel, Curaçao

Ik ben om half 7 wakker, maar heb geen zin om de warmte al in te gaan, dus ik pak mijn yoghurt en lees lekker een tijdje in de koelte van de airco.

Om half 9 ga ik eruit en de rest komt daar vlak achteraan. Na het ontbijt moeten we eerst even afkoelen in het zwembad. Daar breekt Will ineens 😢. Hij hing er al een paar dagen tegenaan, maar vanmorgen werd hij echt down wakker. Morgen begint november, de maand waarin Sebastian jarig zou zijn geweest. Elke dag is moeilijk, maar juni en november hakken er echt in. Ook bij mij, maar ik ben daar meer open in. Will praat er liever niet over, maar nu zijn de tranen er toch. Soms moeten die er even uit. Gelukkig kan dat hier.

Om half 11 rijden we naar de Aloë Vera Farm, waar we een interessante rondleiding krijgen van een hartstikke leuke vrouw. We zijn maar met een kleine groep, wij vieren en een vader en dochter, ook Nederlands, dus alle tijd en ruimte om vragen te stellen. Het is echt leuk en na afloop kopen As en ik ook wat dingen.

We zitten daar vlakbij de Chichi Garden, waar de kenmerkende Chichi poppen worden gemaakt, en rijden daar dus ook gelijk naartoe. Chichi staat voor "grote zus", "degene die de familie samenbrengt op een zorgzame en liefdevolle manier." We kijken er even rond en bewonderen de poppen die er zijn.

Inmiddels is het tijd om wat te gaan eten en we rijden naar Mambo Beach. Weer zo'n vervelend plekje om wat te eten 😎. We gaan bij Hemingway zitten, Riens favoriete plekje op het eiland. Gezellig, prachtig uitzicht en met lekker eten ook nog eens. Will en ik gaan voor een 12-uurtje, dat hier ook op de kaart staat 😁. Altijd lekker.

Na de lunch lopen we nog langs de winkeltjes, waar Astrid o.a. nieuwe havaianas koopt en ik een shirt. Dan hebben we het zo warm dat we een milkshake moéten hebben, anders smelten we zelf 😇.

Weer thuis is alles lekker schoongemaakt, liggen er nieuwe handdoeken en zijn de bedden verschoond. Heerlijk! We gaan uiteraard eerst kopje onder in het verkoelende zwembad en na een uurtje kieuwen kweken gaan we beginnen aan een potje yahtzee.

Halverwege smelten we weer weg, dus hup, het water weer in. Ik zweer het, je hoort het bijna sissen 🥵.

Will maakt tosti's als avondeten, lekker en makkelijk. Tussen de middag uitgebreid eten is ideaal, dan hoef je 's avonds niet meer zo veel. Om 19.00 uur (00.00 uur in Nederland) proberen we Dave te bellen, want die is nu 31 geworden. Die is lekker aan het feesten, dus neemt niet op en we sturen een berichtje om te feliciteren. 

We maken het potje yahtzee af, dompelen nog eens, hebben fijne gesprekken en krijgen dan reactie van Dave. Toch nog even bellen dus en dan verdwijnen we in de zalige koelte van de slaapkamers. Nog 1 volle dag vakantie morgen. 

Foto’s

4 Reacties

  1. Hanneke:
    1 november 2025
    Ik krijg het iedere keer plaatsvervangend warm van jullie. Wat een hitte! Fijne dag nog op jullie laatste dag.
  2. Ronald Kingma:
    1 november 2025
    😘, die hitte lijkt me helemaal niets. Elke keer dat dompelen. Jullie kunnen wel zwemvliezen krijgen. 😓😓
  3. Marijke R:
    1 november 2025
    Hahaha, zo grappig! Zie jullie al aan de tafel zitten spelen met rode hoofden en stoom uit de oren. Snel potje afmaken en plons, ssssssssssss. Afkoelen. Nog een fijne dag daar. Wat gaat de tijd snel.
  4. Janco, Aalke en Marion.:
    1 november 2025
    Nog 1 warme dag genieten samen. 😎🌞😘