Dag 13, op zee, 27 december 2023

27 december 2023

Vandaag is het bijna 8 uur als ik wakker word. Vanaf bijna 1.00 uur, dit gaat erop lijken 😁. We doen alles heel rustig aan, gaan pas tegen half 10 ontbijten en komen daar Colin ook tegen. Lynette heeft hutarrest, want die is positief getest op covid. Volgens mij mag je daar helemaal geen consequenties meer aan verbinden, maar goed, dat doen ze dus wel. Tegen 11 uur gaan we 7 dekken lager, naar het theater, waar Jason en Karen een kijkje achter de schermen geven van het leven op een boot. Heel interessant, maar ook lachen, want ze hebben allebei heerlijke humor 😁.

Alles duurt hier zo'n beetje 3 kwartier, dus we zijn mooi op tijd om een keer bij Alfredo's te lunchen. Voorheen zat die er standaard bij, tegenwoordig valt dat onder casual dining en zit er een meerprijs aan vast. Ongeveer de helft van de specialty restaurants, maar toch. Dat geldt overigens alleen als je geen pakket hebt. Heb je Plus of Premier, dan zitten er sowieso 2 van deze maaltijden per cruise bij. Het is vreselijk slecht weer buiten, regen en storm, dus iedereen is binnen nu, wat je merkt bij Alfredo's, want daar zit het helemaal vol. Het is ook de laatste dag voor de meeste mensen natuurlijk, dus die willen nog even snel van hun "al betaalde" maaltijd genieten 😁. We moeten dus even wachten voor onze pizza komt, maar wij zitten prima, dus no worries mate. Die houding zijn ze niet echt gewend, blijkbaar willen de meeste mensen vooral snel eten hier 🤔. De pizza's zijn heerlijk, maar eerlijk is eerlijk, dat zijn die bij het zwembad ook.

Na de lunch regent het nog steeds, dus we besluiten de kaarten te halen en ergens een plekje te zoeken. Dat wordt Crooners. Intussen doet mijn linkervoet wel heel erg zeer, hij is ook helemaal rood. Will haalt nog wat pleisters bij de balie en ik besluit naar de hut te gaan, zodat mijn voet omhoog kan. Paracetamol erbij, hopelijk helpt het. Het is buiten ook weer droog, dus Will gaat lekker even naar het zwembad en laat mij met rust.

De pijn is minder als ik lig, maar zodra ik ga staan komt hij in alle hevigheid terug. Even wat eten dus, daarna naar de afscheidsshow en om 22.00 uur naar bed! Morgen in Brisbane, dan zit deze cruise er alweer op!

1. Aalke:
    28 december 2023
    Heel vervelend dat jij veel pijn aan jouw voet hebt. Is de blaar de boosdoener? Wij hopen dat het gauw beter gaat zodat je op het 2e gedeelte van de reis weer pijnloos kunt genieten. 😘
  2. Ester Valentijn:
    28 december 2023
    Ja, vooral de blaar onder mijn linkervoet 😣. Maar dat komt wel goed. Nu eerst 3 zeedagen, dus ik hoef niks.
  3. Aalke:
    29 december 2023
    Nee, inderdaad. Dat komt jouw voet wel ten goede nu. Lekker relaxen!