Dag 6, 20 december 2023, zeedag

20 december 2023

Als ik om 4.15 uur wakker word, lijkt het nog donker. Ik besluit toch even op het balkon te kijken, waar blijkt dat het al wel licht is (goeie gordijnen dus! 😊), maar de zon nog wel bezig is om wakker te worden. Ik geniet even in alle stilte van dit moment, met mooie kleuren op het rustige water. Daarna ga ik toch nog even proberen wat te slapen, anders ben ik vanavond om 7 uur al een zombie. Dat lukt en om 8 uur word ik pas weer wakker. We doen het lekker rustig aan en gaan pas tegen half 10 ontbijten. Daar is het rustiger dan gisteren en we genieten weer van alle lekkers.

Na het ontbijt besluiten we het wandeldek te proberen. Heel dek 7 heeft een houten vloer en je kunt helemaal rond. Er staat bij dat 2,8 rondje een mijl is, dus ongeveer 1,6 kilometer. We zijn van plan er een stuk of 10 te lopen, maar na ons eerste rondje is een kant dicht vanwege werkzaamheden. Ja, dat is overmacht! Daar doe je niks aan natuurlijk. We gaan mooi weer naar binnen voor een kop koffie of zo. Onderweg naar de bar komen we langs the Atrium, waar een groente-snij-demonstratie is. Ik hoor jullie denken, lekker interessant Es! Nou, ik kan jullie vertellen, dat is echt gaaf om te zien. Er wordt o.a. een puppy van bloemkool gemaakt, een adelaar van een aubergine en een boeket rozen van een watermeloen. Echt prachtig! We staan boven en ik kan dus geen foto’s maken die ergens op lijken, maar het zijn echt kunstwerkjes. Als ze klaar zijn lopen we door naar the Wheelhouse Bar (het lijkt wel alsof we al een vaste bar hebben 😉) en daar bestellen we een warme chocomel. Het weer is er niet naar, maar ik heb er trek in!

Ondertussen hebben we het wel gewoon al warm, ook binnen, dus we besluiten zwemkleding aan te trekken en lekker af te koelen in het zwembad. Als we bij onze hut komen is Alphon daar bijna klaar en hij vraagt of er nog iets is wat hij kan doen. Will vertelt hem dat we geen adapter hebben en hij zegt dat hij wel even gaat kijken voor ons. Binnen 2 minuten is hij terug, met de juiste adapter! Wat een held 😊! Laptop aan de oplader dus en dan naar het zwembad. Daar is het wel druk! Alle bedden rondom het zwembad zijn bezet, dus we moeten een verdiepinkje hoger. Daar is geen schaduw, dus ik weet nu al dat ik dit niet lang vol ga houden, maar dat geeft niet, even een uurtje zon is genoeg. Maar eerst het water in, waar we ruim een half uur in hangen, terwijl we genieten van een concert van Queen met Adam Lambert. Lekker hoor! 😊 Als we eruit gaan, lopen we Colin en Lynnette (van de eerste avond) tegen het lijf en maken even een praatje. Daarna een uurtje opdrogen en dan heb ik het wel gehad. Terug naar de hut dus, omkleden en naar beneden voor een lesje Salsa.

Daar is het druk, maar we passen allemaal op de dansvloer. Jason, onze Cruise Director (zo heet dat, ik noemde het gisteren anders, weet al niet meer hoe, sorry, vakantie hè 😉) geeft de les en hij vertelt dat hij al 40 jaar danst, vanaf zijn 8e (wij hadden hem nog niet zo oud geschat!) en dat hij het leuk vindt om mensen te leren dansen. Nou, wij vinden het leuk om wat te leren, dus kom maar op. Het is een leuke les, hij legt het heel duidelijk uit, en het is natuurlijk een heerlijke dans. Wij leren niks nieuws, maar gewoon even een uurtje (hij loopt een kwartier uit!) dansen is al lekker. De volgende les wordt de Bachata, dat is  voor ons al eeuwen geleden, dus die gaan we ook doen, besluiten we gelijk. Even in de gaten houden dus wanneer die is.

Inmiddels hebben we trek gekregen, want door ons late ontbijt hadden we tussen de middag geen trek en nu is het al bijna half 4! Bij the International Cafe (dat is 24 uur per dag open) nemen we een pie (ik) en een croissant ham/kaas (Will) met wat te drinken. Ik wil een lekker fris drankje en weet de helft van de naam nog, Cooler. De eerste helft ben ik vergeten, maar dat weet die man vast wel. Inderdaad, de Ultimate Cooler, zegt hij gelijk. Dat herken ik, dus ja, doe maar! Will neemt een biertje. Ik geniet van mijn eerste slok, net een raketje 😊. Dat komt door de drank natuurlijk, zegt Will. Ik gelijk, welnee, hier zit geen drank in joh! Maar dan ga je toch twijfelen hè… Dus ik zoek het voor de zekerheid even op in de app. Er blijken 2 “Coolers” te zijn, deze en de Key West Cooler. Die laatste bedoelde ik, deze Cooler is inderdaad met alcohol! Maar wel lekker fris, dus ach, ik drink ‘m mooi op!

We hebben vanavond om 19.00 uur pas een reservering bij Bayou Cafe and Steakhouse, een specialty restaurant (daar betaal je extra voor, in dit geval ongeveer 35 euro p.p.), maar daarvoor is er ballroom dansen, waar we wel even willen gaan kijken, dus we gaan naar de hut om ons op te frissen voor de avond. Vanaf 20.30 uur is er 80’s night op het zwembaddek, dus met de muziek zit het sowieso goed vanavond 😉.

Het dansen is niet echt een succes. De zaal is prachtig, de muziek is goed, maar er zijn welgeteld 3 paren. Wij dansen een chachacha, maar verder niets. Hopelijk later deze vakantie nog eens. Nu maar even naar onze vaste bar om een drankje te doen voor het eten. Als de ober “welcome back” zegt, dan weet je het wel 😊. We doen netjes 1 drankje en gaan dan naar het restaurant.

Het eten is weer voortreffelijk en de bediening ook. Alleen mijn toetje is echt verschrikkelijk vies. Herstel: vind ik verschrikkelijk vies. Er zijn heel veel mensen die dit zalig vinden, maar ik vind citroen echt vies. En daar had ik even overheen gelezen. Of tenminste, ik dacht dat het wel mee zou vallen. Maar de hoofdzaak was citroensmaak, brrr! Nou ja, goeie leer voor de volgende keer, als er ook maar een hint van citroen in staat, NIET NEMEN Ester!

Na het eten gaan we even boven kijken, of de 80’s party wat is en daar is het al hartstikke gezellig met allemaal bekende muziek 😊. We blijven een uurtje, maar Will voelt zich niet zo lekker, dus we houden het voor gezien. Morgenochtend komen we aan bij onze eerste bestemming, Alotau, en we vertrekken om 8.10 uur. Voor die tijd moeten we ontbeten hebben, dus lekker vroeg op. We hebben er zin in!

1. Ronald Kingma:
    20 december 2023
    Wat weer een lekker verhaal, heerlijk hoe jij het omschrijft en Will het filmt. Ik ben fan 👍
  2. Ester Valentijn:
    20 december 2023
    😁 Dan gaan we lekker door zo Ronald!
  3. Marijke Roskam:
    21 december 2023
    Wat fijn dat jullie het zo naar je zin hebben. Ben ook benieuwd wat jullie allemaal beleven. Ga het allemaal lezen. Veel plezier!!
  4. Aalke:
    22 december 2023
    Een heel mooi verhaal weer hoor Ester, met prachtige foto's. Wij zien benieuwd naar jullie belevenissen van de dag van morgen.
  5. Ans Bakker:
    15 januari 2024
    Super leuk ik ben pas bij de 7 de dag elke keer een paar dagen.