1 januari 2022, dag 6

2 januari 2022 - Antigua, Antigua en Barbuda

Om half 2 naar bed en om half 8 weer wakker… En dat in je vakantie. Te zot voor woorden natuurlijk eigenlijk, maar vooruit maar. Lekker bijtijds aan het ontbijt dus, ook wel lekker. Rond 9 uur zouden we aankomen in St. John’s op Antigua en daar waren we wat eerder zelfs, dus we konden ook vroeger van boord, mochten we dat willen. Nou regende het een beetje toen we zaten te ontbijten, dus we vonden dat we het wel rustig aan konden doen. Lees: Lekker, we nemen nog wat! 😊

Rond 10 uur zijn we van de boot gegaan, alles weer netjes gecontroleerd, hier werd ook je temperatuur gelijk gemeten, dus best grondig allemaal. Daarna de winkelstraat in, maar daar hadden we eigenlijk helemaal geen zin in. Na die prijzen van St. Thomas zijn we wel klaar met shoppen, pfff. Dus toen er weer iemand kwam die vroeg of we een taxi nodig hadden, zijn we daar op ingegaan. Hij bracht ons voor een mooie prijs (natuurlijk, alleen hebben ze die mooie prijs allemaal!) naar een mooi strand. En dat was een feit. Een heerlijk strand(je), wit zand, lekker rustig, palmbomen, verkoelend water… Helemaal goed. We hebben een heerlijk stranddagje gehouden, lekker niks gedaan, behalve op een bedje liggen en een beetje in het water dobberen. Helemaal goed.

Om half 4 zou de chauffeur ons weer komen halen. Eigenlijk wilden we 3 uur, maar dan moest hij zijn zus naar haar werk brengen, dus of een half uur eerder of later ook kon. Nou, een half uur later dan maar. Maar geen chauffeur om half 4 hè. Even voor half 4 kwam er wel een andere taxi langs, die ons wel weg wilde brengen, maar hé, wij hadden een afspraak, dus dank u, maar nee dank u. Nou, hij zou wel in de buurt blijven, just in case. “Want je weet het nooit met die lui, die komen wel vaker niet opdagen.” Hij was zelf van de nationale taxi en die jongen die ons heen had gebracht blijkbaar een zelfstandige rijder. Afijn, na 10 minuten was hij er nog niet en we hadden het wel gehad, dus wij met die andere chauffeur mee. We waren blijkbaar net weg toen die andere eraan was gekomen. Onze chauffeur werd gebeld, die hoorden we iets zeggen van “too late, not good” en verder konden we het niet volgen. Opeens een hoop getoeter, bleek hij vlak achter ons te rijden! Hadden wij weer hoor! Gelukkig geen gevaarlijk dingen, maar hij bleef achter ons tot we uitstapten bij de haven. Wat wij nou deden?! Beetje beledigd en boos deed hij, tot ik het zat was en zei dat wij om 3 uur weg wilden, we dat voor hem een half uur uitgesteld hadden en hij vervolgens nog later kwam, dus niet bij ons zeuren, maar bij jezelf! Toen was hij uitgemopperd. Pfff.

Aan boord even lekker het zwembad in gegaan, even het zoute water van ons afgespoeld en afkoelen. Daarna even gekeken naar de American Football-wedstrijd die op het grote scherm was, maar dat is niet echt onze smaak, dus lekker naar de hut gegaan, waar we oliebollen vonden met een kaartje erbij 😊. Die hebben we op het balkon opgegeten, heerlijk uit de wind in het ondergaande zonnetje…

Nog even naar de balie geweest om de excursie van volgende week zaterdag, de Everglades, te annuleren, want onze terugvlucht is ook veranderd natuurlijk en deze vertrekt eerder, waardoor we het niet redden om die excursie nog te doen. Helaas. Moeten we toch nog een keer terug. Hè, vervelend! 😊

Na het eten in het buffetrestaurant naar de Vista Lounge waar dezelfde band speelde als gisteravond tijdens de oud en nieuw party, weer genieten dus. En nu bijtijds naar bed, want morgenochtend hebben we een excursie, we gaan walvissen kijken, als ze zich laten zien! Ik hoop het zo!

1. Winny:
    2 januari 2022
    Heerlijk zo'n strand dag..en wat voor 1..dit verslaat wel Zandvoort hoor😎😍En heerlijk ..je hebt in dat heerlijke zonnetje geen oliebol hoeven missen🥳🥳 en wat erg dat jullie straks weer helemaal terug moeten voor die everglades.excursie..moeten jullie weer op die nare boot😎😎😎
  2. Ester Valentijn:
    2 januari 2022
    Ja, het is verschrikkelijk... Maar ja, we offeren ons op! 😎😜