2 januari 2022, dag 7

3 januari 2022 - Dominica, Dominica

Vandaag moesten we de wekker zetten, want we hadden een excursie geboekt. De Whalewatching Tour. Een keer in het echt een walvis zien, dat staat wel hoog op mijn verlanglijstje. In Australië was het niet gelukt, dus al mijn hoop is op vandaag gevestigd. Na een lekker ontbijtje en even wachten op de bijna lege Plaza, gaan Will en ik van boord om onze groep te "zoeken". Dat is vrij simpel, alles is weer heel goed geregeld, dus we kunnen al snel aan boord van de catamaran die ons de zee weer op zal brengen om te kijken of we walvissen kunnen spotten. Er is natuurlijk geen garantie, het blijft de natuur, maar er is wel een heel grote kans, omdat de vrouwen en kinderen het hele jaar door bij Dominica verblijven (een heel diep stuk rustige zee) en alleen de mannen steeds migreren. De trip is volgeboekt, maar er is voldoende ruimte voor iedereen, dus je kunt goed zitten, maar ook gewoon naar de andere kant lopen, of in het midden staan, dus iedereen heeft goed zicht.

Na ongeveer 3 kwartier is het al raak! Een Spermwhale dobbert lekker rond. Missie geslaagd! Ruim een uur lang zien we her en der een walvisrug boven het water uit komen, een paar keer een staart die nog even boven water komt voor ze onderduikt en 2x zelfs een walvis die half uit het water komt en weer neer plonst! Ge-wel-dig! We blijven op respectabele afstand en dat merk je aan de walvissen, die zijn totaal niet onder de indruk van de paar kleine bootjes die een stuk van hen af dobberen. Na een uurtje steekt de wind op, worden de golven hoger en zijn er een paar mensen niet zo lekker, dus de kapitein besluit terug te varen naar ondieper water en langs de kust terug te varen naar onze boot. Ook een prachtig stuk tour nog. We kletsen met diverse mensen, iedereen is hartstikke vrolijk (behalve degenen die ziek zijn dan, arme zielen), het is echt een supergeslaagde tour!

De rest van de dag doen we lekker rustig aan, boekje lezen, beetje op een bedje liggen, wat zwemmen, ijsje eten, op het balkon zitten, uitgebreid eten... We vermaken ons wel hier :-)

Morgen weer een excursie, op Grenada. Dan gaan we aan land. De wekker weer op half 7.