5 januari 2022, dag 10

6 januari 2022 - Eagle Beach, Aruba

Vandaag gaan we naar Aruba! We kunnen lekker rustig aan doen, want we hebben geen excursie geboekt, dus alle tijd aan onszelf. Eerst lekker ontbijten met zijn vieren en daarna van boord.

Mijn hoofddoel vandaag is een nieuwe Swatch scoren, liefst een speciale Aruba-swatch. Op zoek naar de Swatch Store dus, die op een paar meter afstand van de haven moet zijn. Dat klopt inderdaad. Alleen heeft covid ook hier toegeslagen en is de Store er nog wel, maar de inhoud niet meer... :-( Geen Swatch voor mij dus. Nou ja, dan maar niet. We kijken nog even rond bij de andere winkels, maar besluiten dan eerst een taxi te nemen naar een mooi strand.

Dat wordt Eagle Beach. We spreken af dat hij ons om 15.00 uur weer op komt halen, dus we hebben een paar lekkere uren relaxen voor de boeg. Het water is heerlijk verfrissend, het windje ook, en de zon brandt wel, maar is niet echt voelbaar (levensgevaarlijk dus eigenlijk). Ik blijf lekker in de schaduw liggen, Carlies wisselt een beetje af en de mannen vinden de zon wel lekker. Tussen de middag halen we wat te eten bij een foodtruck en voor we het weten is het alweer tijd voor de taxi. Die stopt onderweg nog even voor ons bij een drogist, zodat de paracetamol aangevuld kan worden (vakantie is heerlijk, maar de pijn blijft natuurlijk wel gewoon, dus de doosjes die we bij ons hadden zijn leeg). Bij de haven aangekomen toch nog even naar de winkeltjes daar en we slagen voor een pet voor Will en een leuke strandtas voor mij.

Aan boord gaan Will en ik weer even afkoelen in het zwembad (vandaag werkt dat wel, het water is koeler en het windje helpt ook mee). Natuurlijk hoort daar ook mijn favoriete Paradise Punch bij :-)

We eten weer zalig bij 1 van de vele restaurants aan boord en na het eten gaan we even naar het casino waar Carlies een gokje waagt. Vandaag meer geluk dan de vorige keer, maar uiteindelijk is alles voor de bank. We hebben een leuk gesprekje met een stel uit Canada, zij hoorde ons Nederlands praten en dat vond ze zo leuk. Ze is zelf in Nederland geboren, maar op haar 2e naar Canada geëmigreerd. Dus even lekker haar Nederlandse kennis getest en flink gelachen. Daarna nog wat te drinken in de cocktailbar, waar ik in gesprek raak met een Engelsman, ook weer een leuk gesprekje, en dan zit de dag er weer op.

Nog 2 dagen op zee en dan zijn we weer in Fort Lauderdale, helaas.

1. Winny:
    6 januari 2022
    Weer zo'n mooie foto van jou in blauwe jurk..en de blauwe lucht op het Arubaanse strand 😍volgens mij past deze vakantie jullie precies..drink straks even borrel of jullie favo cocktail/ drankje van Ron en mij😘
  2. Ester Valentijn:
    6 januari 2022