4 januari 2022, dag 9

5 januari 2022

Vandaag hebben we een zeedag. Dat betekent uitslapen, relaxen en niet op de klok letten. In principe. :-)

We hebben inderdaad uitgeslapen, tot kwart over 8 of zo, heerlijk. Op het gemak douchen en aankleden, check, op het gemak ontbijten, check. Tijdens het ontbijt eens even het programma van vandaag bekeken en er zijn allemaal leuke dingen te doen. Wat zullen wij eens gaan doen dan? Eerst naar een voorlichting over acupunctuur, die heel interessant is, want dat blijkt niet alleen te werken bij rugpijn, maar bij ongeveer 300 andere klachten, waaronder ook gewrichtspijn, slijtage, etc. Thuis dus maar eens kijken of we dat eens gaan proberen.

Na deze voorlichting hebben we anderhalf uur tot de volgende "class", dus we gaan weer lekker op een loungebank zitten, cool drinkie erbij en een boekje, relaxen, check.

Voor de volgende class lopen we weer even langs de winkels, waar we weer 2 leuke shirts voor Will zien en een blouse voor mij. Vorige keer kregen we als cadeautje, omdat we first time cruisers ever waren, een luchtje en chocola. Deze keer krijgen we een bonnetje mee om iets op te halen bij de juwelier en we moeten ons hutnummer opgeven, dan krijgen we van hen ook nog wat. Daarna lopen we door naar Princess Live, waar we een Line Dance class krijgen. Dat is echt leuk! Met een man of 20 leren we 4 dansjes, gezellige muziek, lekker bewegen en een super enthousiaste jongen die lesgeeft. Na 35 minuten is de energie bij iedereen op, dus stoppen we.

Even wat drinken en daarna snel door naar de volgende ruimte, waar Will een les steel drum gaat doen. Ook weer een man of 20, allemaal achter zo'n ding. Ze leren het nummer "hot, hot, hot" spelen. Het duurt niet lang of Will heeft zijn trommelgevoel weer helemaal te pakken (voor degenen die het niet weten, vroeger speelde hij drum bij de harmonie) en hij geniet ervan. Gewoon al het feit dat hij zijn trommelstokjes weer vast kan houden, zonder dat ze vallen, is geweldig, maar hij heeft er ook nog controle over! Dat stukje is weer bijna helemaal goed gelukkig! Terwijl ik zit te kijken voel ik ineens een hand op mijn schouder en hoor mijn naam. Als ik omkijk zie ik de verkoopster van net staan, met een tasje in haar hand, ons cadeautje! Door de medaillons die we hebben, kunnen ze zien waar je bent, dus ze heeft me even opgezocht, geweldig! We krijgen weer chocola en 4 mondkapjes van Princess.

Na 3 kwartier is deze les ook over en is het ineens half 3! Terug naar de hut, badkleding aan en naar het zwembad dus! Daar is het redelijk druk, maar toch nog genoeg ligbedden vrij, dus we kunnen gewoon lekker languit. Eerst afkoelen. Dachten we. :-) Het water is gewoon warm, en er staat geen wind, dus echt afkoelen lukt niet zo. Het is natuurlijk wel lekker, gewoon in het water hangen. Will haalt wat te drinken en dat drinken we lekker op terwijl we in het water zitten. Het leven is goed... :-). De lunch hadden we overgeslagen door al die lessen, dus we eten nog een patatje terwijl we in de zon opdrogen.

Vanavond eten we in de Crown Grill Bar, een specialiteitenrestaurant, op uitnodiging van Robert en Carlies, voor hun trouwen. Op 1 december zijn ze getrouwd, zonder groot feest, ze vieren dat liever diverse keren klein met mensen die ze anders uitgenodigd zouden hebben. Daar horen wij ook bij (yes! :-) ), en onze keer is vanavond. Een mooi restaurant, leuke bediening en geweldig goed eten! Ik kies voor een biefstuk, 16 oz, geen idee hoeveel dat is, maar die is huge! Omgerekend 450 gram of zo. Heerlijke voor- en nagerechten ook, dus we zitten na het eten echt overvol.

We gaan nog even shoppen voor Carlies, die ook goed slaagt en daarna naar het casino waar Carlies en gokje waagt. Ook zij heeft echter geluk in de liefde en dus niet in het spel, dus helaas, geen winst bij roulette. We doen even een drankje in de Jazz Lounge en gaan daarna naar de show van een comedian, die echt super is. Ik heb aan het eind kramp in mijn kaken van het lachen! Na nog een drankje gaan we lekker naar bed, want morgen zijn we bij onze laatste stop van deze cruise, Aruba. Daar gaan we winkelen (er zit een Swatch store, dus hopelijk een nieuwe swatch voor mij!) en naar het strand.

1. Ingrid:
    5 januari 2022
    Geweldig genieten van alle luxe! Mooi dat Will zijn handen het weer "doen". Leuk om alle avonturen van jullie te lezen.
  2. Ester Valentijn:
    5 januari 2022
    Ja, gewoon een beetje decadent dit hoor, heerlijk 😇😎
  3. M.valentijn:
    5 januari 2022
    Leuk verhaal weer ester groetjes !!
  4. Ester Valentijn:
    xxx
  5. Winny:
    5 januari 2022
    Lekkerrrrr hoor..even lekker niets en van alles..en wat leuk dat Will zijn Schwung terug heeft ( mbt drummen) dikke kus vanuit koud en regenachtig ( plus storm) Nederland😘
  6. Ester Valentijn:
    6 januari 2022
    Ik wil nog niet aan storm en regen denken!!!! Hier gewoon lekker een graad of 28 en zon... :-)
  7. Aalke:
    5 januari 2022
    Wat hebben jullie weer een prachtige dag gehad. Het muziekmaken is Will nog niet verleerd. Wij zagen ook al een filmpje voorbijkomen. Echt geweldig. Ook het dansen ging jou Ester heel goed af hoor. Mooi om te zien. Even weer lekker dansen, daar word je toch blij van. 😊.
    Heel veel plezier op Aruba. Wij kijken weer uit naar de foto's, filmpjes en verhalen. 😘
  8. Ester Valentijn:
    6 januari 2022
    Ja, dansen was lekker! Vandaag of morgen nog maar een lesje volgen :-)
  9. Alex Schipper:
    5 januari 2022
    Wat fijn om te lezen dat jullie zo aan het genieten zijn. Super leuke verhalen en foto’s ( best wel een beetje jaloers🤣)Geniet er lekker van samen.
    Veel liefs van ons🥰
  10. Ester Valentijn:
    6 januari 2022
    Het is echt super dit, een absolute aanrader als je ooit de kans krijgt! Helaas nog maar 2 dagen... xxx