Dag 1
21 oktober 2025 - St. Willibrordus, Curaçao
Om kwart voor 6 gaat de wekker en vandaag moest ik daar zomaar eens van wakker worden ook. Geen goed begin dus. Douchen, honden uitlaten, broodjes smeren voor onderweg en om half 7 stappen we in de auto. Fleur gaat lekker terug naar bed. Voor we wegrijden krijg ik bericht dat onze vlucht een uur vertraagd is. Nou ja, het is niet anders.
We gaan via Groningen, want dan kunnen we daar mooi even tanken. Helaas, pomp niet bereikbaar. Dan maar door. Net na Groningen komen we in de file, er is een ongeluk gebeurd. Gelukkig hebben we nu helemaal ruim de tijd, dus we maken ons niet druk. Will tankt uit principe niet bij de Shell, dus we passeren er 3 en dan moeten we echt bij welke pomp dan ook, want zelfs de benzine staat al op reserve 🙄. Principes zijn er om overboord te gooien zullen we maar denken, dus toch een keer bij de Shell. Gelukkig net op tijd en om 9.40 uur rijden we de parkeergarage van P3 in.
Ik app waar As en Rien zijn, maar die gaan toch met de trein, dus we kunnen richting bus. Tenminste... Als Will de auto deuren op slot krijgt. De batterij van de afstandsbediening heeft besloten er nu mee op te houden. We worden steeds vrolijker 🙄. Gelukkig heeft het ding medelijden met ons, want ineens doet hij het toch.
De bus staat klaar en 7 minuten later staan we voor station Schiphol.We ruiken het al als we uitstappen... Oliebollen! Dat is een beter begin van de (zon)vakantie, dus we nemen er allebei lekker een.
Om kwart voor 11 zijn As en Rien er ook en gaan we naar de vertrekhal. Zij hebben priority en wij mogen daarop mee liften 😁. We zijn overal zo doorheen en gaan dan eerst, macht der gewoonte, bij de Mac wat eten en drinken. Altijd als ik in die keukens kijk moet ik aan Sebastian denken, dus ook vandaag is hij er weer even bij ❤️.
Voor we het weten is het ook al tijd om naar de gate te gaan. Nu wachten we netjes tot onze zone komt en gaan As en Rien eerder aan boord. Een hoop mensen uit de zone na ons ook trouwens, want vanaf de zijkant een rij in gaat uiteraard makkelijker dan gewoon achter aan te sluiten. Zucht. Alsof je er dan eerder bent ook hè.
Anderhalf uur later dan gepland gaan we de lucht in. Tijdens de vlucht worden we geregeld voorzien van iets te eten en te drinken, waarvan het meeste me prima smaakt (tiramisu, olijven en geitenkaas lust ik nou eenmaal niet).
Ik heb het boek Tonio van A. F. Th. van der Heijden mee en ik lees een heel stuk. Tot het even te herkenbaar wordt en ik door de tranen heen moet lezen. Terug in de tas dus en ik zoek een boek op mijn telefoon. Dat wordt De verwarde cavia, van Paulien Cornelissen. Dat lees ik in een ruk uit, heerlijk ontspannen leesvoer 👌.
Om kwart over 5 landen we op Curaçao, om 6 uur zitten we in de auto die ons naar het autoverhuurbedrijf brengt en om kwart voor 7 zijn we in onze villa. Die echt schitterend is 😍. Het is helaas al donker, dus het uitzicht zal moeten wachten tot morgen, maar de eerste indruk is top. De mannen gaan even boodschappen doen en As en ik gaan het zwembad testen. Dat is heerlijk! Even afkoelen, want het is buiten ongeveer 30 graden.
Daarna ga ik de koffers uitpakken en als de mannen terug zijn, besluiten we lekker buiten te blijven zitten met een koel drinkie. Dat doen we maar heel even, want de bliksem die we in de verte zagen, komt snel dichterbij, mèt een plons regen en harde klappen waar je u tegen zegt. Gelukkig is het binnen ook erg mooi en hebben we daar nog airco ook, dus we verhuizen gewoon naar de andere kant van de schuifpui. Na een tijdje ziet een van ons ineens dat er binnen water ligt. Als we verder rondkijken, zien we nog heel wat meer: De halve woonkamer staat blank! 😱
Als het onweer en de regen eindelijk wat minder worden, blijkt dat aan de ene kant het water onder de schuifpui door is gekomen, maar aan de andere kant uit de wc... Bahbah! De mannen wissen het meeste water weg, maar de kleden die er liggen zijn ook doorweekt, dus die zullen er toch uit moeten. Morgenochtend maar even langs het kantoor.
Om 10 uur besluiten we naar bed te gaan, in Nederland is het 4 uur 's morgens, en we zijn sinds kwart voor 6 op. De dag is lang genoeg geweest. Morgen gaat alles hopelijk wat voorspoediger.
Foto’s
7 Reacties
-
Eize:21 oktober 2025Poeh! Wat een reisdag zeg. Hopelijk begint voor jullie nu het grote genieten! ❤️
-
Ronald Kingma:21 oktober 2025Nou na tegenspoed komt voorspoed, geen regen meer hopelijk. Nu lekker genieten 😉😘
-
Ingrid:21 oktober 2025Fijne vakantie! Geniet van het mooie Curaçao!
-
Hanneke:21 oktober 2025De pech is nu wel op denk ik, dus lekker genieten van jullie vakantie. Liefs..
-
Janco, Aalke en Marion.:21 oktober 2025What a day what a day! Dag 2 wordt vast beter Ester. Heel veel plezier met elkaar. 😘
-
Winny:21 oktober 2025Ach dan zijn de opstart problemen nu geweest..en dan rest er nu , zoveel mogelijk genieten en bijkomen ..heb het goed en fijn met zijn allen🌹❤️
-
Alie:21 oktober 2025Fijne vakantie !!
