29 december, dag 3

30 december 2021 - Eleuthera, Bahama's

Even wennen, een tweepersoonsbed met een tweepersoonsdekbed, dus ik ben een keer of 4 wakker geweest (ook doordat ik mijn medicijnen nu 's avonds inneem i.p.v. ’s morgens, je moet er iets vaker uit dan helaas), maar eigenlijk toch best lekker geslapen. Rond kwart over 6 ben ik eruit gegaan, ik ben lekker op het balkon gaan zitten en ik heb de zon op zien komen. Will was ook wakker (van mij vrees ik, maar ja, kan ik het helpen dat die deur zo zwaar gaat dat ik daar krachttermen bij moet gebruiken? Uhum 😊), dus die kwam er gezellig bij zitten. Wat een luxe, zo wakker worden met alleen maar water om je heen, het geluid van de golven, de zon die zich laat zien en verder niks. Later als we groot zijn gaan we niks anders doen dan dit denk ik zomaar. Tenzij de loterij niet meewerkt, dan houdt het op. Dus voor de zekerheid genieten we er nu maar gewoon van 😊.
We hebben lekker ontbeten, er was weer veel te veel keus, dus zowel zoet als full English breakfast genomen (achter elkaar, niet door elkaar, dan ben je zo snel klaar ook hè). Daarna even weer naar de servicebalie, want mijn medaillon werkte nog steeds niet en het is wel zo handig als het werkt, want daar staat je kamernummer en naam op, en daar doe je eigenlijk alles mee, van je kamerdeur openen tot een drankje “afrekenen” (wij hebben een drankenpakket, dus alles van tevoren betaald, maar dat zien ze dan ook gelijk) tot een behandeling bij de beautysalon (ik ga me morgen lekker laten masseren bijvoorbeeld), noem maar op. Je creditcard is verbonden aan je kamer, dus alles is zo in 1 keer geregeld, ideaal! Afijn, ik heb een nieuwe gekregen en nu werkt alles perfect.
Vervolgens tickets opgehaald voor de shuttle-boot naar het eiland, voor een dagje strand, zwemmen, snorkelen en relaxen. Dat liep ook weer allemaal gesmeerd. Er zitten ruim 1500 gasten op de boot (er kunnen er 3300 op), dus het is ook erg rustig, maar toch, overal is aan gedacht, overal loopt personeel om je te helpen, iedereen is net zo vriendelijk en behulpzaam en overal is aan gedacht. We gingen dus keurig volgens planning op een bootje, dat ons naar Princess Cays (een deel van Eleuthera dat van Princess Cruises is) bracht, waar we een heerlijke dag hebben gehad. De snorkelmaskers die we in Nederland hadden gekocht, werken geweldig. Niet zo’n ding in je mond, waardoor ik altijd meer water dan lucht naar binnen haal, maar een heel masker met een luchtpijpje bovenop, dus zowel door je neus als mond kunnen ademen: Top! Het water was heerlijk en we hebben aardig wat mooie vissen gezien. Genieten dus. Rond 3 uur weer terug naar de boot en ook daar weer lekker relaxen, drankje erbij... Wij vermaken ons wel zeg maar.
In een ander restaurant gegeten, wel met dezelfde kaart, maar weer even een andere sfeer zeg maar, was ook weer prima. Daarna zouden we nog wat drinken en naar het theater, maar ik kreeg een algehele inzinking en Will had aardig wat pijn, dus we zijn lekker bijtijds naar bed gegaan, ook fijn na een paar gebroken nachten. Het was weer een geslaagde dag!

1. Aalke:
    30 december 2021
    Dit is toch echt vakantie hebben he. Geweldig. Blijf lekker genieten. Wij genieten op afstand met jullie mee d.m.v jouw verhalen en mooie foto's.
    Dagelijks kijken wij uit naar jouw blog. 😘
  2. Ester Valentijn:
    30 december 2021
    Ik doe mijn best elke dag te plaatsen! :-) Om te genieten hoeven we ons best niet te doen hoor, dat gaat helemaal vanzelf hier!
  3. Aalke:
    👍😘
  4. Aalke:
    30 december 2021
    Je kunt in zo'n prachtige omgeving ook alleen maar genieten. 🤗😘
  5. Ester Valentijn:
    Echwel! <3
  6. Winny:
    31 december 2021
    Lieve 2 , ik hoor ineens de melodie van the loveboat, in mijn hoofd😍wat een heerlijke dag, dit was..en lekker dat het schip niet overvol zit..en die zalige tropische eiland foto's😍 cocktail, water, zon, lekker eten, palmboompje, tropische vissen.. het leven is extra extra mooi❤️
  7. Ester Valentijn:
    31 december 2021
    Nou Win, ik zal je vertellen, we vertrokken met het deuntje van The Love Boat toeterend door het schip. Dat was namelijk The Pacific Princess, dus ook een schip van Princess Cruises! Geweldig he?! We zitten dus gewoon op een zeg maar nakomeling van de Love Boat :-)
  8. Helene:
    31 december 2021
    Het leest goed Ester en Will. Lekker de ruimte op de boot. De luxe, de zon.
    Een hele mooie jaarswisseling gewenst.
  9. Ester Valentijn:
    31 december 2021
    Het is paradijs Hélène, echt waar. We voelen ons zo bevoorrecht hier. Dank je wel, jullie ook een fijne jaarwisseling alvast! Wij komen 6 uur achter jullie aan :-)
  10. Manon:
    31 december 2021
    Heerlijk om alles mee te kunnen lezen en de zonnige prachtige foto’s te zien! Geniet met jullie mee!
    Voor straks alvast een mooie jaarwisseling voor jullie allemaal gewenst. Geniet! 🍾🥂😘
  11. Ester Valentijn:
    31 december 2021
    Fijn dat je meegeniet! Het is ook echt zo heerlijk hier. Ik heb totaal geen idee van de tijd van het jaar, het is ons zomerverlof en we voelen ons ook echt in de zomer en niet in december, haha. Jij ook een fijne jaarwisseling alvast! xxx
  12. Ron:
    31 december 2021
    Hoi lekker hoor zo genieten van al dat moois maar was Wil nu een selfie aan het maken van zijn eigen guppie....🤣🤣🤣🤣
  13. Ester Valentijn:
    😂😂😂 Dus dat was hij aan het doen! Ik vroeg het me al af 🤔