8 januari en 9 januari 2022

9 januari 2022 - Houston, Texas, Verenigde Staten

Zaterdagochtend 5 uur. Vandaag is de dag dat de vakantie er weer op zit helaas. We zijn nog wel even onderweg en reizen hoort er ook bij eigenlijk, maar gezien de heenreis die met behoorlijke hobbels ging, kijken we niet echt uit naar de terugreis. Sowieso al niet, omdat we gewoon nog wel 3 of 6 of 10 weken op de boot willen blijven, maar nu vooral omdat je niet weet wat je moet verwachten.

Afijn, eerst ontbijten. Om kwart over 6 zitten we in de eetzaal, waar we bij lange na niet de eersten zijn. Het is al gezellig druk, met heel veel mensen die eigenlijk nog helemaal niet weg willen. Waren we maar pensionado’s, dan hadden we er gewoon nog een paar weken aan vastgeplakt! Maar helaas, voor we zover zijn, dat duurt nog wel even…

Na het ontbijt de koffers halen, nog 1x een laatste check van de hut, niks vergeten, naar dek 5 dan maar. Daar staat al een rij te wachten, dus we sluiten maar gewoon aan. Van boord af gaat vrij vlot, dus dat is mooi. Buiten staan de testers te wachten, de maatschappij heeft geregeld dat iedereen een PCR-test kan doen, op hun kosten. Die zijn niet helemaal georganiseerd, duidelijk niet in dienst van Princess, maar uiteindelijk zijn we waar we wezen moeten. Binnen een uur na de test zouden we de uitslag moeten hebben.

Eerst maar een taxi naar het vliegveld dus. Ook die is snel geregeld en we zijn met een kwartier op het vliegveld. Daar moeten we eerst wachten op de uitslag van de test voor we überhaupt kunnen beginnen met inchecken. Na een uur is er nog niks en we worden al nerveus. Maar na 5 kwartier komt eerst die van mij binnen en na nog eens 10 minuten ook die van Will. Beide tests zijn negatief. Mooi! Inchecken dan maar.

Helaas gaat dat ook niet zonder slag of stoot, want Nederland heeft bedacht dat iedereen die uit of via de VS komt, een gezondheidsverklaring in moet vullen op zijn telefoon. Nou, we proberen van alles, maar op de telefoon invullen lukt niet. Nadat we al 20 minuten bezig zijn, komt er een andere dame van United (de eerste die ons hielp, was ineens weg) en die is heel vrolijk en doortastend. Ze gaat op kantoor kijken of er geen papieren formulieren liggen en binnen een paar minuten is ze terug met die formulieren. Hoppa! Vul straks maar op het gemak in, zegt ze, want die hebben we toch pas nodig voor de vlucht naar Nederland, dan gaan we jullie nu eerst hier inchecken voor de vlucht naar Houston. Dan gaat het ineens allemaal snel en kunnen we door de check en de douane. We waren 3,5 uur van tevoren op het vliegveld, maar we waren uiteindelijk 3 kwartier voor vertrek pas bij de gate! Daar nog even gezellig met 2 andere stellen zitten praten die ook op een cruise waren geweest, maar weer met een andere maatschappij en toen konden we al boarden. Eenmaal in het vliegtuig hoorde ik steeds een raar geluid van achter ons (we waren bijna de achterste rij), dus ik grapte nog, “goh, straks is er iets kapot hoor, we gaan naar Houston tenslotte…” 😊 Ik had helaas gelijk. Niks groots gelukkig, maar toch. Met een half uur vertraging konden we vertrekken. Onderweg was er aardig wat turbulentie blijkbaar, dus ze moesten een omweg maken, waardoor we nog een half uur langer onderweg waren. Al met al kwamen we een uur later dan gepland in Houston aan.

Gelukkig hadden we daar nog steeds 2 uur de tijd, dus eerst even naar de balie om te kijken of we nog naast elkaar konden zitten, want volgens de incheck van die ochtend of Fort Lauderdale kon dat niet. Dat kon nu wel geregeld worden, dus dat was weer positief. Toen een overheerlijke pizza gegeten, die veel te groot was! 😊 Daarna weer naar de gate, waar het boarden al begon. Bijna iedereen stond eerst in de verkeerde rij, want de papieren moesten eerst nogmaals worden gecheckt. Die gezondheidsverklaring dus, die je nodig had om aan boord te komen. De dame in Fort Lauderdale had dat als het goed is al gedaan, maar toch. Uiteindelijk bleek dat ze 1 vinkje had gemist. Afijn, iedereen zat op tijd in het vliegtuig, dus we konden op zich op tijd vertrekken. Maar ja, Houston hè… Dus we hadden weer een problem. Noodweer. Het leek wel alsof ze badkuipen leeggooiden boven, niet normaal gewoon. En onweer, dus er mocht niet opgestegen worden. Uiteindelijk gingen we 3 uur later dan gepland weg. Ik zat een film met Jason te kijken, dus die 3 uur vielen wel mee 😊 Naarmate de reis vorderde, werd het wel lastiger. OP een gegeven moment weet je niet meer hoe je moet gaan zitten ook hè. Al met al een uurtje geslapen denk ik en om 10.58 uur, 2,5 uur later dan gepland, kwamen we op Schiphol aan. Paspoortcontrole (selfservice!) en koffers gingen gelukkig vrij vlot, maar we misten net de trein van 11.35 uur. Maar even naar de AH gelopen dus en grote eierkoeken gekocht, je moet wat eten onderweg ook tenslotte. En nu zitten we in de trein van Groningen naar Winschoten en dan zijn we rond 16.00 uur thuis. Eens kijken hoe het daar geweest is 😊.

Dank jullie wel voor het meegenieten met ons, voor de leuke reacties en tot de volgende keer! xxx

1. Ingrid:
    Wel thuis! Heb genoten van alles wat je schreef 😘
  2. Ester Valentijn:
    Dank je wel! xxx
  3. Winny:
    9 januari 2022
    Hoop dat jullie nu veilig en wel thuis zijn..ga rustig bijkomen van jetlag etc en tot de volgende keer waar we Aloha zeggen😘