20 december 2022, dag 1

21 december 2022 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vandaag is het eindelijk zover! Onze vorig jaar tijdens de Caribbean cruise geboekte cruise naar Hawaii gaat van start. We gaan met zijn vijven, Fleur, Sebastian en Arwen gaan ook mee, dus er moet wat meer geregeld worden (natuurlijk doe ik dat, ik houd altijd graag de controle, ahum), maar daar heb ik ruim de tijd voor, dus dat is allemaal ruim voor vertrek klaar.

De koffers inpakken is voor mij ook geen probleem, die van de kinderen moeten op het laatste nog aangevuld worden met wat dingen waar ze niet aan gedacht hadden, maar ook dat lukt allemaal zonder problemen en precies volgens (mijn) planning stappen we om 7.30 uur in de auto om naar Schiphol te rijden. Gezien de horrorverhalen over lange rijen en vluchten missen, gaan we lekker op tijd. Om het over onze eigen horrorervaring van vorig jaar nog maar niet te hebben. Maar zoals altijd als je van alles incalculeert dat mis zou kunnen gaan, gaat alles voorspoedig, geen files, geen omleidingen, geen slagboom die weigert, geen lange wachtrijen... Om half 12 zitten we bij McDonalds op Schiphol, achter de douane! I love it when a plan comes together :-)

De vlucht is iets vertraagd bij aankomst, dus het instappen wordt een half uurtje later, maar we vertrekken misschien 5 minuten later dan gepland. We zitten op zich prima, de kids op 1 rij en wij de rij ervoor, met naast me (aan het raam) een jongedame die geen 10 minuten stil kan zitten en geregeld naar de wc moet en voor me een man die zijn stoelleuning naar achteren zet, die vervolgens steeds iets verder gaat totdat ik echt vrijwel geen bewegingsruimte meer heb en mijn eigen schermpje niet meer kan zien, zo dichtbij is dat (en dat met een leesbril!). Will vraagt hem om de leuning wat naar voren te zetten, wat hij probeert, maar iedere keer schiet het ding weer terug, Het is niet anders. We komen de 11 uur wel door, ik kijk een film (Beast, met Idris Elba) met Will mee op zijn scherm, dat kan ik wel zien, en we worden geregeld voorzien van eten en drinken, echt prima allemaal. Ongeveer een uur voor we gaan landen, gaat de man voor me naar het toilet en ik probeer nog een keer die leuning naar voren te zetten, wat lukt. Nu nog afwachten of hij ook zo blijft staan. Wanneer de man terugkomt, ziet hij dat natuurlijk, dus hij gaat heel voorzichtig zitten en warempel, het gaat goed! Had ik dat verdorie maar uren eerder geprobeerd! Nou ja, nog even normaal kunnen zitten is ook al lekker.

Op San Francisco Airport is het ook niet druk, alleen onze vlucht is bij de douane, maar aangezien ze daar iets strenger zijn dan bij ons, er moeten digitale vingerafdrukken en foto's genomen worden, duurt het wel even. Toch zijn we maar een uurtje kwijt of zo. Voordeel daarvan is dat de koffers er al zijn en we dus zo door kunnen lopen naar de uitgang.
Eerst contant geld pinnen voor de taxi en dan eens zien of we een taxi kunnen vinden waar we allemaal, mèt bagage, in passen. Nou ja, zelfs dat gaat voorspoedig, want de voorste taxichauffeur lacht breeduit, klapt een extra stoel uit achterin, krijgt zonder problemen al onze koffers erin en weet ook nog waar ons hotel is! Geweldig! Het is een kilometer of 20 rijden en als we de stad naderen is het al donker en zien we al die lichtjes... Prachtig!

De vriendelijke chauffeur zet ons netjes af, wenst ons nog een fijne vakantie en dan gaan we het hotel in. Het is een oud gebouw, maar ziet er op zich wel keurig uit. De dame achter de balie is ook weer heel vriendelijk en om 19.00 uur zijn we op onze kamers. De kamer van de kinderen heeft een verwarming die sist, dus daar wordt nog even naar gekeken, maar dat kan geen kwaad. Ze laat zien hoe je hem aan- en uitzet, "het is een oud gebouw, dus alles is ouderwets", en dan gaan we slapen. Het is hier wel pas 19.00 uur, maar in Nederland inmiddels al 4 uur 's nachts, dus we zijn al behoorlijk lang op.

Morgen gaan we San Francisco bekijken!

1. Aalke:
    21 december 2022
    Fijn dat jullie zo'n voorspoedige reis hebben gehad. Vandaag lekker genieten in San Francisco. 😘
  2. Gerda:
    21 december 2022
    He jullie allemaal. Heel veel plezier
  3. Sandra Gerritsen:
    Leuk zeg. Geniet ervan
  4. Ronald Kingma:
    Top begin van een top vakantie. Lekker genieten mensen 😘
  5. Marieke:
    21 december 2022
    De start is goed, dusss de rest ook. Fijn om mee te kunnen lezen met jullie verhalen. Fijne tijd in San Francesco😘
  6. Carla:
    Fijne vakantie 😘
  7. Linda:
    21 december 2022
    Fijn dat de reis zo voorspoedig is gegaan. Slaap lekker en geniet met elkaar van de vakantie😘
  8. Winny:
    21 december 2022
    Ha..wat een voorspoedige reis ..op die meneer met vervelende stoel na..ik ga jullie weer lekker volgen hoor..😍
  9. Natasja Schaank:
    21 december 2022
    Zo leuk zoals je schrijft. Een hele fijne vakantie!
  10. Helene:
    21 december 2022
    Super Es, veilig in jullie hotel. Ik ga jullie natuurlijk volgen en mee genieten.🙂
  11. Dirk:
    22 december 2022