Dag 9
29 oktober 2025 - Willemstad, Nederlandse Antillen
Het bed in het andere huis was fijner en het kussen al helemaal. De eerste nacht hier heb ik dus niet echt lekker geslapen. Maar ja, je kan niet alles hebben. Om half 7 lig ik heerlijk buiten, in de wind, op het grote bed. Dat heerlijk duurt welgeteld 5 minuten. De muggen vinden het ook heerlijk dat ik er lig blijkbaar 😖. Ik houd het een kwartiertje vol en dan ga ik het water maar in. Ik trek op mijn gemak 30 baantjes en blijf daarna een beetje hangen.
Om half 8 ga ik droge kleren pakken en zie dat Will ook wakker is. We besluiten samen even broodjes te gaan halen en lopen naar de AH. Het is echt maar een paar honderd meter lopen, maar het is al erg warm en wanneer we terug zijn, loopt het zweet alweer van onze ruggen. Na het ontbijt dus ook gauw het water weer in!
Als we allemaal afgekoeld zijn kleden we ons aan en gaan we op pad. Vandaag staat Willemstad op het programma. We rijden eerst langs de school waar Rien vroeger op gezeten heeft. Leuk om te zien dat die er nog steeds staat. Will en Rien praten even met een vrouw die er werkt. Daarna rijden we langs de legerbasis waar Dave verbleef tijdens zijn tijd op Curaçao. Ook leuk om te zien.
Dan rijden we naar een parkeergarage in Willemstad, parkeren de auto en lopen de stad in. Het is echt zoals je verwacht. De kleuren, de muurschilderingen, de toeristen... Echt een gezellige, tropische stad.
We drinken wat op een klein pleintje in de schaduw van 3 grote bomen die in het midden staan. Ook hier weer kleur en muurschilderingen. En supervriendelijke bediening!
Dan lopen we naar de Pontjesbrug (of Koningin Emmabrug). Die is ook precies zoals op de foto's die je altijd ziet van Curaçao. Maar nu lopen wij op die foto! 😎 We lopen over de brug naar de andere kant, waar we een ijsje gaan halen. Vervolgens lopen we naar de waterkant, waar twee cruiseschepen liggen. Will en ik krijgen gelijk zin om aan boord te gaan. Gelukkig zijn ze van HAL en van Royal Caribbean en niet van Princess (onze vaste maatschappij), dus dat maakt het iets minder erg 😇. We lopen terug langs het honkbalstadion en besluiten aan de Otrabanda kant nog wat te eten. We hebben een prachtig plekje aan de rand van het restaurant, dat op de eerste verdieping zit, met uitzicht op de gekleurde gevels aan de Pundakant. Het eten is ook erg lekker, dus dubbel genieten. We hebben er ook prachtig zicht op de brug, die op een gegeven moment volledig open gaat.
Na de lunch lopen we via andere leuke straatjes (en winkeltjes! 😇) weer terug naar de auto en rijden naar huis. We stoppen gelijk bij de AH om wat te eten voor vanavond te halen en om 15.00 uur liggen we in ons zwembad. Het sist nog net niet als we erin stappen, zo warm hebben we het 🥵. De rest van de dag wisselen we zwembad en relaxen met elkaar af. As en Rien gaan nog even een drankje doen aan het strand en Will en ik blijven in het zwembad hangen.
Zelfs het potje Yahtzee dat we 's avonds doen onderbreken we halverwege om even te dompelen. Deze warmte zijn wij echt niet gewend! Gelukkig is het vakantie en hoeven we niet te werken, dat maakt het een stuk leuker 😎.
Na een laatste onderdompeling gaan we rond half 12 naar bed. Daar staat de airco lekker aan 😊. Morgen wordt het nog warmer...

Maar wat een mooie fleurige gebouwen in Willemstad. Veel plezier allen 😘