Dag 8
28 oktober 2025 - Jan Thiel, Curaçao
Vandaag gaan we verhuizen. Om 12 uur komen ze om ons uit te checken, dus we hebben de hele ochtend nog. Eigenlijk wilden we nog even gaan snorkelen, maar het is zo warm en het zwembad zo verkoelend, dat we lekker thuis blijven 😎. We dompelen en lezen en dompelen en kletsen en dompelen... Om 11 uur ga ik het zwembad uit om de laatste spullen te verzamelen en in te pakken. Om 10 voor 12 is de controle er en om 12 uur rijden we naar Karakter om te lunchen.
Hier staat de volgeladen auto veiliger en het is een fijn plekje om nog even te zitten. We krijgen de kaart en Will zou wel graag een uitsmijter willen, maar die hoort bij het ontbijt en dat kan maar tot 11 uur. De gezellige serveerster gaat het even navragen bij de kok, maar vreest dat het niet kan. Als ze terugkomt schudt ze haar hoofd, helaas. Dan neemt hij ook maar een Flammkuchen, net als ik. Hij heeft geen idee wat het is, dus "het kan maar beter een Duitse uitsmijter zijn!" 😁 Wanneer ze met het eten komt, gaat ze achter Rien en Will staan en lacht naar ons. Eerst Rien zijn patat, dan As haar bruschetta, dan ik mijn Flammkuchen en dan Will zijn Flammkuchen... Die bestaat uit o.a. 3 eieren 😂. Ze schatert het uit om zijn blij verraste gezicht. Het eten is heerlijk en we genieten van ons laatste uurtje aan deze kant van het eiland.
Dan stappen we weer in de auto en rijden naar Jan Thiel, waar we om 14.00 uur in mogen checken. Wanneer we over de Julianabrug rijden, die de stadsdelen Punda en Otrobanda verbindt, zien we beneden de kleurrijke huizen en de pontjesbrug liggen. Dat is het Curaçao dat je altijd op foto's ziet en daar gaan we deze week ook zeker nog naartoe. Maar eerst naar ons nieuwe onderkomen. Wanneer we de straat inrijden ziet het er al heel anders uit, meer "levend" of zo. En wanneer we het huis binnenlopen voelt het gelijk "thuis". Het eerste huis was schitterend, wit, strak en erg groot. Dit is minder groot, maar heel erg gezellig en open. Geen schitterend uitzicht, maar veel meer sfeer. Totaal anders, maar allebei fijn.
We pakken uit terwijl de zwembadmeneer het zwembad schoonmaakt. Als hij weg is, gaan we gelijk het water in. Héérlijk!
Aan het eind van de middag lopen we naar het strand(je). Onderweg komen we een huis tegen dat Valentijn heet. Hm. Voelt toch vertrouwd hè 😜. Bij het strand zijn ook winkels en restaurants en bars en zo. Hartstikke gezellig. En druk. Heel anders dan afgelopen week, maar ook wel weer heel leuk. We lopen langs de terrasjes, kopen ergens wat en nemen op de terugweg een ijsje. Daarna even langs de AH voor wat boodschappen en dan naar huis. En dat kan allemaal lopend. Dat is wel heel fijn.
Om 19.00 uur heeft Astrid gereserveerd bij Brakkeput Mei Mei, waar op maandag na het eten nog salsales wordt gegeven. We eten heerlijk, de obers zijn hartstikke leuk, maar we zijn alle vier op de een of andere manier hartstikke moe. We besluiten dan ook om weg te gaan voor de dansles en nog even lekker af te koelen in het zwembad.
Thuis worden we in de tuin welkom geheten door een luid miauwende kat 😁. Die wil duidelijk aandacht (en eten waarschijnlijk), maar we doen het niet. Hij/zij ziet er ook weldoorvoed uit, dus het is geen zielig katje of zo. Morgen overdag maar eens kijken hoe hij er verder uitziet. En dan gaan we naar Willemstad, daar heb ik zin in!
Foto’s
3 Reacties
-
Ronald Kingma:28 oktober 2025Veel plezier aan deze kant van het eiland, valt ook vast weer veel moois te zien. 😘👍
-
Thea:28 oktober 2025Wat leuk, Papagayo resort daar heb ik gezeten. Daar ga je het vast ook naar je zin hebben. Heel gezellig stukje Curaçao bij Jan Tiel.
-
Janco, Aalke en Marion.:30 oktober 2025Heel veel plezier op dit gedeelte van het eiland. 😘
