1 januari 2023, dag 13

2 januari 2023

Vandaag slapen we echt uit. Tenminste, ik voor mijn doen wel, tot een uur of 8. Will een uurtje langer. Die slaapt altijd eerder dan ik en is later wakker, ik kan er jaloers op worden! Maar ja, het is niet anders. Dat uurtje voor mezelf ’s morgens vind ik ook wel weer lekker 😊.

We gaan tegen half 11 ontbijten en dan zit Fleur er al. Na het ontbijt gaan Will en Fleur lekker in de zon liggen, het is waarschijnlijk de laatste dag dat het zo warm is, dus ze moeten ervan genieten, en ik ga verder in mijn boek op het achterdek. Heerlijk rustig daar, uit de zon, mooi uitzicht op de zee achter ons….

Rond 1 uur ga ik eens kijken waar ze liggen en ga er ook even bij zitten. Dat houd ik een half uur vol ongeveer, mij te warm. Will en Fleur nemen even een Nieuwjaarsduik in het zwembad en daarna  besluiten we een dek lager een hamburger te halen en die daar even op te eten. Daarna zoek ik weer een plekje op het achterdek en zonnen zij nog lekker verder.

Ik krijg op een gegeven moment trek in chocola en besluit het exorbitante bedrag van 10 dollar te betalen voor een (grote, dat wel) reep Milka, waarna ik naar onze hut toega om even lekker rustig op het balkon te zitten met een stukje chocola. Alsof ze het ruiken…..! Nog geen kwartier later staat Will er ook! Ze waren me kwijt, eerst zat ik op 16, toen zagen ze me op 5 en toen was ik weer op 15 in onze hut. Ideaal die Medaillon app met locate your shipmates functie 😉. Ze wilden een spelletje doen, of ik zin heb mee te doen. Dat heb ik wel, dus chocola weer weg en weer naar beneden.

We gaan een potje jokeren, dat hebben we nog niet gedaan en dat blijkt wel, want de kaarten zitten nog nieuw in het pakje, kaarten van het vorige cruise schip, de Sky Princess. We doen 2 potjes en tegen het eind van het 2e potje komen Sebastian en Arwen er ook aan. Dan is het ook wel tijd om te gaan eten zo’n beetje, dus Will en ik gaan ons even omkleden.

Na het eten gaan Will en ik naar het theater, waar een comedian optreedt, Robert G. Lee, waar we heerlijk om kunnen lachen. Na de show nog even een drankje op de Piazza, waar The Supersonics spelen en daarna naar de Vista Lounge, waar de Royal House Band ballroom muziek speelt. Will wil helaas niet dansen, want hij weet niets meer, zegt hij, dus we luisteren naar de muziek en kijken naar de stellen die wel dansen. Vannacht gaat de klok weer een uur vooruit, dus na dit uurtje besluiten we lekker naar de hut te gaan na deze zeer relaxte eerste dag van 2023.

1. Ronald Kingma:
    2 januari 2023
    Mooi weer te lezen, tegenwoordig geen M&M’s aan boord? Wat toch een mooi avontuur en prachtige foto’s en filmpjes.
  2. Ester Valentijn:
    2 januari 2023
    Ja, die zijn er wel, maar niet mijn favoriete smaak en ook nog eens stervensduur! Er zijn grenzen 😉
  3. Aalke:
    2 januari 2023
    Heerlijk zo'n relaxte dag. En dan is er ook nog lekkere chocola bij. Het kan toch niet beter. Lekker doorgaan met genieten. 😘