31 december 2022, dag 12

1 januari 2023

Het is de eerste dag van 4 volle zeedagen, dus geen excursies of wat dan ook, wat betekent dat we kunnen uitslapen. We hebben gisteravond bewust niet op het programma gekeken dat Apol (er komt nog een heel eind achteraan, maar dat kunnen we niet onthouden, dus we mogen hem Apol, spreek uit als Appel, noemen) elke avond op ons bed legt wanneer hij de kamer klaarmaakt voor de nacht.  Wat doet hij?! Jazeker, hij maakt de kamer klaar voor de nacht. De sierkussens van het bed, schone handdoeken, we hoeven hier echt nergens om te denken, belachelijk decadent maar zooooo fijn! 😊 Maar goed, niet op het programma gekeken dus, zodat we ook niet denken, oeh, dat is wel leuk, toch maar even vroeg(er) op dan. We slapen dus uit en gaan pas om 10 over 9 ontbijten. De rest van ons gezelschap reageert nergens op en via onze Big Brother-app kunnen we zien dat ze nog in hun hutten zijn. Die slapen ook uit dus! 😉

Na het ontbijt gaan we weer even lekker bijkomen. Dat is echt nodig want we moeten eerst een trap op naar de 16e etage en wij zitten op de 15e, dan al die paden door met eten, keuzestress ten top, nog een keer terug, toch maar dit, of toch dat, dat is ook wel erg lekker, nou dat kan er nog wel bij…. Afijn, altijd teveel op je bordje dus 😉. We gaan dus even naar het achterdek, lekker op een lounge set bijkomen van dit enerverende begin van de dag, met alleen het geluid van de wind en de golven, uitzicht op zee…. Wat wil een mens nog meer?!

Hm, nou…. Onze vakantie voor volgend jaar staat natuurlijk al vast, want die moeten we altijd bijtijds aanvragen, we weten dus wanneer we weg kunnen. Ik had natuurlijk ook al gekeken welke cruises er dan gaan en we hadden al een keuze gemaakt. Of 2 eigenlijk, maar die ene was wat kort. Misschien kunnen we die combineren met een andere? We besluiten gelijk maar naar de Future Cruise Planning dames te lopen om het een en ander uit te laten zoeken. Daar staan wat mensen te wachten, dus we lopen eerst even door naar de winkeltjes. Daar zie ik een mooi setje van Swarovski, waar ik normaal niks aan vind, een ketting en een paar oorbelletjes. Er blijkt ook nog eens korting af te gaan, hoor ik ineens in het Nederlands! Een vrolijke jongedame uit Zuid Afrika kijkt ons lachend aan. We praten even, terwijl zij het setje voor me pakt en ze blijkt in Hilversum als au pair gewerkt te hebben. Leuk om even Nederlands te horen vindt ze.

Met mijn nieuwe sieraden lopen we weer terug naar het boekingskantoor en nu kunnen we er terecht. Een uurtje later staan we weer buiten (binnen weliswaar, maar buiten het kantoor 😊 ) en kunnen we alweer gaan aftellen, want de volgende cruise(s) zijn geboekt! We gaan eerst naar Nieuw Guinea en daarna aansluitend, met dezelfde boot, dus we hoeven niet 2x in en uit te pakken, want we hebben ook dezelfde hut, naar Nieuw Zeeland! Het leven is veel te kort om niet te genieten 😊.

Als we verder lopen, komen we langs de juwelier (met belachelijk dure diamanten sieraden, 3000 dollar voor een paar oorbellen is niks daar; ze zijn wel schitterend, eerlijk is eerlijk. Als we de loterij winnen, weet ik al welke ik wil hebben 😉 ) en 1 van de verkopers stapt gelijk breed lachend op Will af, geeft hem een hand en vraagt hoe het met hem gaat. Will lacht terug, vraagt hoe het met hem gaat en dan lopen we weer door. Hmmm. Dat was wel erg joviaal! “Vorige keer kreeg ik zijn kaartje ook al”, zegt Will. “Hij denkt vast dat ik stinkend rijk ben! Heeftie mooi pech.”

We zoeken Fleur op, die de bedeltjes deze keer op heeft gehaald, omdat wij bezig waren 😊, die nu lekker in de zon ligt. Ze heeft nog niet ontbeten en voor ons is het inmiddels lunchtijd, dus we gaan gelijk door naar het restaurant. Daar vertelt ze dat ze aangesproken was door die ene verkoper, toen ze de bedeltjes ging halen, en dat ze niet weg mocht voor ze de oorbellen waar ze een foto van genomen had, gepast had. Daar heb ik geen geld voor, had ze gezegd, ik ben maar een arme student, maar volgens hem moest ze gewoon haar vader meenemen, die was er anders ook steeds bij toch? Dan zou hij hem wel overhalen! 😊 Nu snappen we ook waarom hij zo heel erg vriendelijk was net tegen Will, hahahaha! Hij zou een speciale prijs maken, normaal waren ze 2700 dollar en zij kreeg ze voor de helft, met een diamanten ketting erbij! Jaja… Nou ja, wie weet, als we de loterij winnen 😉.

Na het eten gaan Will en Fleur lekker in de zon liggen en ik zoek een plekje op in de schaduw (ik ben gisteren te hard verbrand) en ga lekker een boek lezen.

Om 18.00 uur spreken we af op dek 7, om nog even een drankje te doen en foto’s te laten maken in onze mooie kleding, want het is weer een dress-to-impress avond. We worden door 3 verschillende fotografen op de foto gezet, dus morgen maar eens kijken of er iets bij zit wat mooi genoeg is om te kopen. Natuurlijk nemen we zelf ook foto’s, just in case.

Om 19.00 uur hebben we gereserveerd in de Allegro Dining Room, maar het loopt blijkbaar allemaal een beetje uit, want we moeten toch nog even in een rij wachten. Geen probleem, lekker mensen kijken in mooie kleding, altijd leuk! Een minuut of 10 later kunnen we al aan onze tafel en krijgen we het menu. Dat ziet er weer goed uit en ik kies carpaccio als voorgerecht en kippenborst als hoofgerecht. Fleur neemt voor zowel voor- als hoofdgerecht vis, Will vlees en vis en Arwen en Sebastian vooraf een soepje en als hoofdgerecht ook de kippenborst. Het is allemaal even lekker. Als toetje heb ik de Baked Alaska, een bol van vanille- en aardbeienijs, met daaromheen een laag zachte meringue en warme chocoladesaus; om je vingers bij af te likken!!! 😊

Na het eten gaan we naar het theater, waar vanavond een show is, “Keep the Soul alive”. De vaste groep dansers en zangers met allemaal soul nummers, heerlijk!

Hierna gaan we even kijken op dek 5, maar daar is het zo vreselijk druk, daar hebben we geen zin in. We gaan dus lekker naar boven, waar het heel erg rustig is en we een spelletje doen. Fleur heeft zich even omgekleed, want haar prachtige blauwe jurk is niet echt handig om in te bewegen, vindt ze zelf. Tegen 12 uur verzamelt iedereen die op dek 16 is zich bij de bar en daar tellen we met elkaar af naar 2023! Proost allemaal! Dat 2023 maar een mooi jaar mag worden, met veel liefde, lol, vriendschap en vakantie! Dikke knuffel van ons allemaal vanaf ergens op de oceaan XXX

1. Aletta:
    Gelukkig Nieuwjaar!
    En de volgende reis alweer geboekt. Wat een heerlijk vooruitzicht!!
  2. Ronald Kingma:
    Jullie ook allen alle goeds voor 2023 maar bovenal een goede gezondheid 😘
  3. Susan van Dijken:
    1 januari 2023
    Een gezellig en vooral gezond 2023 voor jullie allemaal.
  4. Durkje Slagter:
    1 januari 2023
    Gelukkig Nieuwjaar. Lokkich Nijjier. Nog een fijne voortzetting van de reis. Ik geniet van alles wat jullie posten.. Zo mooi. Wat goed om alweer een reis te boeken; hebben jullie weer iets om naar uit te kijken.