3 januari 2022, dag 8

4 januari 2022 - Saint George's, Grenada

Vandaag mocht je, net als bij Dominica, niet van boord tenzij je een excursie had geboekt, via Princess, zodat je in je eigen bubbel bleef. Gelukkig hadden we dat vandaag ook, een "hoogtepunten" tour, dus om half 7 de wekker weer, even ontbijten en daarna naar het Princess Theatre, waar we om 7.50 uur moesten verzamelen. Daarvandaan door de controle en naar de busjes, instappen en weg! We hadden een leuke chauffeur en een leuke gids, die veel vertelde, humor had en wat extra's deed ook. Onderweg stopten we een paar keer, zodat hij iets van een boom kon plukken, wat hij dan vervolgens in de bus liet zien. Ook stopten we 1x omdat hij "even iets voor ons ging halen". Waarschijnlijk bij een bekende van hem, want hij liep de tuin in, al roepend, en kwam terug met een shirt vol "star fruit". Heerlijk fris, vers geplukt.

Het verkeer op Grenada is eh... hectisch. Zeg maar. Volgens onze gids kan Lewis Hamilton daarom zo goed rijden, omdat hij op Grenada geboren is en daar heeft leren rijden :-) Of dat laatste klopt is maar de vraag, maar zijn vader komt blijkbaar van Grenada en zijn moeder is een Engelse. We hebben weer wat geleerd! Maar de straatjes in de stadjes daar zijn smal, druk, onoverzichtelijk... Onbegrijpelijk hoe ze daar zo makkelijk rondrijden allemaal. Maar dat doen ze, en veilig ook, dus we zaten prima. Ook in de bergen, smal, kronkelend, steil... Onze chauffeur had er totaal geen moeite mee.

We begonnen bij Fort Frederick, daarna naar Grand Etang National Park, een tropisch regenwoud, en als laatste naar Annandale Falls. Allemaal mooie plekjes, heerlijk rustig, mooi uitzicht, stukje geschiedenis, rustgevend water... Een prachtige tour dus.

's Middags hebben we heerlijk bij en in het zwembad gelegen, een potje gepingpongd, een rondje gewandeld op het wandelpad (ja echt, dat is er!), lekker op een loungebank een boekje zitten lezen en natuurlijk lekker gegeten en gedronken.

's Avonds zijn we eerst naar eXite (een van de bands hier) geweest en daarna naar een optreden van Ross Hunter, 1 van de zangers die ook aan de Rock Opera meedeed. Gaaf optreden en lekkere muziek. Weer een heerlijke dag!

1. Aalke:
    4 januari 2022
    Man o man, wat hebben jullie toch een prachtige vakantie en wat zien jullie geweldig mooie dingen in een prachtig natuurgebied. Wij genieten van de mooie verhalen en schitterende foto's.
    Lieve Ester en Will blijf nog lekker genieten. 😘😎
  2. Ester Valentijn:
    5 januari 2022
    Doen we hoor! Nog 3 dagen puur vakantiegevoel 😎❤️
  3. Ronald Kingma:
    4 januari 2022
    Heerlijk wat weer een mooie dag en wat hebben jullie weer genoten. Prachtig om dit te volgen via de verhalen van Ester en de filmpjes van Will. Wat een super vakantie hebben jullie 👍😘
  4. Ester Valentijn:
    5 januari 2022
    Echt een super vakantie inderdaad, we genieten zo! Gaat nu veel te hard ineens hoor. Maar nog 3 volle dagen! 😎😍