26 december 2022, dag 7

27 december 2022

Ik ben vandaag precies op tijd wakker om de zon op te zien komen, een prachtig uitzicht vanaf ons eigen balkon... Daar kan ik wel aan wennen! Gisteren zeiden de kinderen dat ze eigenlijk elke dag wel vroeg op zijn, dus we zorgen dat we om half 9 weer in de ontbijtzaal zijn, maar niemand reageert op de app en we ontbijten dus met zijn tweetjes. Na het ontbijt gaan we naar het achterdek, waar het nog hartstikke rustig is, maar al wel heerlijk qua temperatuur en we genieten met een kop koffie (Will) en een kop thee (ik) van het rustgevende uitzicht op zee. Tegen 11 uur staan we op, want Will moet weer op bedeltjesjacht en ik ga even 2 paracetamolletjes innemen tegen de pijn in mijn heup, want ik weet niet meer hoe ik moet gaan zitten. Op dat moment komt Fleur aan. Die wil eerst wat eten, dus gaat niet mee, maar als we door de eetzaal terug lopen, zien we Arwen en Sebastian ook zitten, dus daar gaat ze bij zitten.

Als Will zijn bedeltje heeft, zitten we eerst nog even rustig op het balkon, maar na een uurtje besluiten we bij het zwembad te gaan liggen. Bij het "gewone" zwembad is het heel druk, letterlijk en figuurlijk, want er zijn behoorlijk wat kinderen aan boord. We besluiten door te lopen naar de Retreat, een zwembad voor 18+ waar ook allemaal ligbedden staan. Daar is het heerlijk. Na een tijdje komen de kinderen (ook al zijn ze 18+, het blijven natuurlijk wel gewoon onze kinderen! ;-) ) daar ook naartoe en die gaan met Will in het zwembad, wat wel een golfslagbad lijkt, zo gaat dat water heen en weer. Geweldig! Tussen de middag eten we lekker wat van de Trident Grill ( die zit bij het gewone zwembad), een hamburger en patat, heerlijk! Na een paar uur in de zon en de (harde) wind, besluiten we dat het mooi geweest is en zoeken we op het achterdek een plekje uit de wind, waar we met zijn drieën (Sebastian en Arwen zijn al eerder weggegaan) een potje yahtzee doen, met een hapje en een drankje erbij.

Om 19.00 uur hebben we een reservering staan bij Sabatini's, een Italiaans specialiteitenrestaurant. Daar zijn extra kosten aan verbonden, maar doordat we zo vroeg geboekt hebben, kregen we (allemaal) 1 specialty dinner cadeau van de reisagent, dus dat cadeau gaan we vandaag innen. Het is een gezellig restaurant, ruim van opzet, en we hebben een leuke ober, Oleg uit Oekraïne. Het eten is heerlijk. Ik heb een kaassoep vooraf, waarvan ik niet wist wat ik moest verwachten, maar na even wennen aan de smaak vind ik 'm heerlijk. Daarna Pork Tenderloin, wat 3 stukjes mals vlees blijken te zijn, met wat kleine stukjes groente en een paar mini-aardappeltjes, ook heerlijk. Beetje weinig, maar wel erg lekker. Als toetje neem ik de verrassing van de chef, wat alle 4 de toetjes zijn, maar dan in mini porties. Twee daarvan zijn niet mijn smaak, maar wel die van Will en Sebastian, dus ik krijg mijn bordje leeg, haha. De rest heeft gefrituurde inktvis als voorgerecht, de meiden hebben spaghetti als hoofdgerecht, allebei met een andere saus, Will ook het vlees, en Sebastian heeft vis. We eten allemaal heerlijk!

Na het eten kunnen we gelijk door naar het theater, waar een zangeres optreedt. Zij zat 10 jaar geleden bij de laatste 10 van de Amerikaanse Idols, dus ze moet wel kunnen zingen. Dat komt er alleen niet helemaal uit. Jammer, want ze heeft wel een mooie stem, maar het klinkt af en toe echt niet fijn. De vaste band is wel weer hartstikke goed en dat is ook wat waard.

Na deze luie dag zijn we allemaal moe en gaan we gelijk na de show door naar boven. De klok gaat ook weer een uur terug, dus we liggen eigenlijk al om 10 uur vanavond. Ook weleens lekker! Morgen komen we aan op Hawaii, zin in!

1. Ronald Kingma:
    27 december 2022
    Weer vermakelijk gelezen vandaag. Ik ben heel benieuwd naar je verhalen over Hawaï. Lekker genieten allen. 😘👍👌