25 december 2022, dag 6

26 december 2022

Vandaag is iedereen ongeveer tegelijk wakker en we ontbijten dus gezellig met elkaar. Je kunt goed merken dat het kerstvakantie is, want bij het ontbijt zien we verschillende families, die te herkennen zijn aan dezelfde kleding. Meestal een pyjamabroek met iets roods erin en een t-shirt met tekst. Leuk om te zien!

Na het ontbijt staan er wat dingen op de planning. Allereerst moet er geknutseld worden, iets met bloemen en papier. We gaan gezellig met zijn vijven en het is ook tijdens deze "les" weer behoorlijk druk. We mogen aan de slag met crêpepapier en een schaar en hebben geen idee of dit wat gaat worden. Maar jawel! Er komen best leuke bloemen uit uiteindelijk.

Will en Fleur hebben weer een bedeltjesverzamelafspraak en komen terug met een fles champagne! Die hebben ze gewonnen met de loterij daar, geweldig. Aangezien we geen van allen champagnedrinkers zijn, geeft Will hem cadeau aan een schoonmaker die net voorbij loopt. Die is er heel blij mee en brengt hem gelijk naar zijn hut.

Om half 1 is er weer een Trivia, waar we ook aan mee moeten doen natuurlijk. We doen het niet slecht, vooral doordat Will zoveel weet, maar door 1 veto over een antwoord van hem (wat hij natuurlijk wel goed had), missen we een plaats bij de eerste 3.... De teleurstelling is groot!

Hierna gaan we lunchen en na de lunch trekken de kinderen zich terug en blijven Will en ik op de Piazza zitten met een drankje, want er is weer lekkere live muziek. Daarna blijkt er een les line dancing te zijn, die we samen meedoen. Dat is nog hard werken! Maar wel hartstikke leuk, dus dan maar een keer extra douchen :-) .

We hebben om 5 uur afgesproken, in gala, dus na deze les gaan we ook naar boven om te douchen en ons om te kleden. We stoppen wel even bij de Excursion-desk, om een excursie in Ensenada te boeken. Daar zijn we maar een paar uur en ik wil geen risico lopen dat we te laat terug bij de boot zijn als we zelf iets zouden gaan doen. Met een excursie van de boot ben je altijd op tijd terug en anders wachten ze.

Wanneer we omgekleed weer beneden komen, lopen er al meer mensen rond in mooie kleding, dus we zitten met een drankje lekker mensen te kijken, tot de champagnetoren klaar is. Na deze traditie gaan we naar Princess Live! voor weer een rondje Trivia, deze keer van jaren 80 muziek. We hebben 17 van de 20 vragen goed, ook weer helemaal niet slecht, maar ja, niet genoeg als er iemand 20 goed heeft! Wel weer leuk.

Dan is het eindelijk tijd om te eten, in de Allegro Dining Room. Daar hebben ze een speciaal kerstmenu, wat prima is, alleen wat kleine porties voor deze grote eters. Maar ja, ook weleens goed voor ons, haha.

Na het eten gaan Sebastian en Arwen naar boven, maar Fleur en wij kleden ons om (die lange jurken zijn niet echt handig) om nog even te gaan dansen. Dat doen we ook even, maar we zijn allemaal moe, dus we gaan toch maar lekker naar de hut rond half 12. Het was een leuke 1e Kerstdag!

1. Aletta:
    26 december 2022
    Weer een mooie dag! En wat zagen jullie er allemaal prachtig uit. Dat maakt het dan wel extra bijzonder!