3 januari 2023, dag 15

4 januari 2023

Het uitzicht bij het wakker worden is vandaag niet zo mooi meer, we gaan het mindere weer weer tegemoet. Nog niet echt slecht gelukkig, de regen is in San Francisco en daar zijn we vrijdag pas (al! ☹) weer, maar ook in Mexico is het niet zo denderend nu. Niet dat stukje waar wij naartoe gaan in ieder geval. Maar dat mag de pret niet drukken, we hebben lekker nog een paar dagen aan boord en nog een week vakantie in totaal, dus we genieten gewoon door, weer of geen weer!

Eerst heerlijk op het gemak ontbijten. Ze hebben vandaag geen amandelcroissants, dus ik doe het met een boterham met ei en een boterham met hagelslag 😊. Die is daar vast niet voor bedoeld, maar als het er staat, mag je er van genieten ook, en als echte Hollander wil ik dat op brood!

Na het (late) ontbijt (het is al half 12 als we klaar zijn, je wordt een beetje lui van die zeedagen 😉) gaan we naar ons vaste stekkie, de Good Spirits of the Sea, en nemen daar lekker een bak cappuccino (Will) en warme chocomel (ik). Fleur houdt het bij water, het is nog te vroeg voor al die verschillende smaken Ice Coffee. We doen met zijn drietjes een spelletje jokeren en om een uur of 1 komen Sebastian en Arwen er ook bij, want om 2 uur begint Line Dancing 😊. Dat loopt een half uurtje uit, maar uiteindelijk is er iemand om les te geven en staan we met zijn vieren (Fleur gaat een filmpje maken, zie Wills vlog op YouTube) op de dansvloer bij alle anderen die mee willen doen. Lachen gieren brullen natuurlijk weer, maar het komt uiteindelijk goed en drie kwartier later zijn we allemaal wel toe aan een cool drinkie 😊.

Daar doen we een spelletje yahtzee bij, terwijl we met een half oor luisteren naar wat er allemaal op de Piazza gebeurt. Er is o.a. een show van de banketbakker aan boord, die heeft een partij schitterende taarten gemaakt, echt kunstwerkjes. Hij gaat daar eerst wat over vertellen en daarna kan iedereen foto’s maken. Is de bedoeling. Natuurlijk lopen er al drommen te fotograferen voor hij gaat vertellen en als hij klaar is en Will opstaat om een filmpje te maken komt hij lachend weer terug: Alles is al op! Die veelvraten hebben allemaal hun bordjes volgeladen, er is niks meer om een foto van te maken 😊. Nou ja, gelukkig hebben we iets in het echt kunnen zien.

Er is ook nog een Hula-les en daarna een “modeshow” (van de dure sieraden van Effy 😊), leuk om te zien allemaal.

We gaan rond half 6 naar boven om ons om te kleden, want vanavond is het weer een dress-to-impress avond. We hebben om 7 uur weer beneden afgesproken, want we hoeven pas om 8 uur bij het restaurant te zijn, maar wij zijn snel klaar, dus we zijn er al een stuk eerder. Als we net weer zitten samen, komen Katrina (onze vaste serveerster bijna) en een collega naar ons toe met 2 flessen wijn. We mogen kiezen, rood of wit. Als bedankje, omdat we deel uitmaken van de Good Spirits! We zijn niet de enigen natuurlijk, nog een paar “vaste” klanten krijgen zo’n fles, maar het is wel heel leuk. Arwen is er ook blij mee wanneer ze beneden komt, want dat is de enige die wijn lust 😊. Dat moet wel in de hut, want officieel mag zij geen alcohol hier aan boord. Ze brengen de fles dus gauw naar boven.

Na een drankje gaan we eten. Ik heb weer een uiensoep vooraf, spareribs zonder ribs als hoofdgerecht en Crêpes Suzettes toe. Tijdens het eten klinkt ineens de kapitein door de luidsprekers, dus iedereen is gelijk muisstil. Er blijkt nogal noodweer te zijn langs de kust vanaf California naar beneden tot in Mexico, dus we moeten koers verleggen en we gaan nu rechtstreeks naar boven, naar San Francisco terug, waar we anderhalve dag eerder aan zullen komen. Mexico slaan we dus over, helaas. Het is even een teleurstelling, maar beter zo, dan in noodweer terecht komen. Dan moeten we nog maar een keer deze kant op, voor een Mexico-cruise 😊.

We zijn vanavond te laat klaar met eten om nog naar de show van half 10 te kunnen en we gaan dus maar gelijk weer naar de Good Spirits. Zijn we mooi op tijd voor de band, die begint om 22.15 uur. Ze spelen weer lekkere muziek, dus Will en ik staan weer fijn op de dansvloer. Geen quickstep deze keer, maar wel een chachacha, die we proberen. Will weet de passen niet meer allemaal, dus we rommelen lekker aan en hebben in ieder geval plezier! Maar het wordt wel hoog tijd voor een lesje dansen 😉. We praten weer even met de Canadezen van gisteren, die ook lekker aan het dansen zijn. Om 23.00 uur is het helaas klaar, dus we gaan eerst even naar de Vista Lounge, maar daar is DJ Ata weer met stampmuziek, niet voor ons dus. Dan naar de Crooners Bar, waar een pianist heerlijk zit te spelen en te zingen, maar dat is weer vrij slaapverwekkend. We besluiten het dus voor gezien te houden. Maar eens kijken hoe erg het vannacht wordt qua weer….

1. Ronald Kingma:
    4 januari 2023
    Hahahahaha ik zag het filmpje van Will over de bakker. Ik zei al hij heeft te weinig taarten gemaakt 😂😂😂😂
  2. Ester Valentijn:
    4 januari 2023
    😂 Nou, je zou het haast denken! Maar het waren er echt veel! Sommige mensen gewoon joh.... 🙄
  3. Manon:
    4 januari 2023
    Noodweer is niet fijn en veiligheid verstandiger. Mexico komt later wel een keer. Nu nog even lekker genieten van gezelligheid en luxe! En een paar dagen extra SF?
  4. Ester Valentijn:
    4 januari 2023
    Ze zijn nog aan het kijken of we er morgen af mogen al, om de stad in te gaan. Ontschepen is gewoon vrijdagochtend in ieder geval, dus dat scheelt. En wij vermaken ons wel aan boord ook.
  5. Aletta:
    4 januari 2023
    Maar goed dat ze omvaren met zulk slecht weer in het vooruitzicht. Hopelijk valt het met de regen in San Francisco een beetje mee.
  6. Ester Valentijn:
    4 januari 2023
    Ja, dat hoop ik ook! Nou ja, we zijn niet van suiker gelukkig. Maar toch, droog os fijner! 🤞
  7. Aalke:
    4 januari 2023
    Jeetje man, dat jullie geen stukje taart meer hebben kunnen proeven. Het is toch niet best.
    Jammer dat jullie nu niet naar Mexico kunnen, maar, veiligheid voor alles. 😘
  8. Ester Valentijn:
    4 januari 2023
    Nou hè, erg gewoon! 😜 Gelukkig hebben ze "gewone" taart genoeg, 24 uur per dag, dus we komen er wel overheen denk ik 😉