4 januari 2023, dag 16

5 januari 2023 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Ik ben al een keer wakker geweest, maar het bed ligt zo lekker en de boot schommelt zo heerlijk, dat ik gewoon weer in slaap val en pas om half 10 wakker word! Ik raak er nog aan gewend, dat uitslapen 😊. Het is weer een grauwe dag, de golven zijn echt wel golven nu, ook al lijkt dat van zo hoog wel mee te vallen. Je ziet het goed als je op dek 5 zit, vlak boven het water, dan zie je ook hoe hard we eigenlijk gaan.

We gaan weer lekker rustig ontbijten en zoeken daarna ons vaste stekkie op. We doen vandaag niet veel, een spelletje, een boek lezen, de excursies bij de volgende cruise bekijken, een drankje, luisteren naar de muziek en kijken naar de verschillende activiteiten op de Piazza (dat kan allemaal mooi vanuit onze luie stoel in de Good Spirits). Er is een finale Hawaii-gebeuren, met nog een keer een optreden van de Hula-dansers en de ukelelespelers; er is een egg-drop-competition, daarbij moeten de deelnemende teams een ei van een verdieping hoger op de Piazza laten vallen aan een zelfgemaakt valscherm, hoe verzinnen ze het?! 😊; herken de plek, foto’s van bestemmingen waar cruises naartoe gaan herkennen; line-dancing en een martini-mix-iets, waarbij de barmannen van de Good Spirits hun kunsten laten zien, o.a. een die een toren bouwt van mixer, fles en glazen, die glazen al balancerend ook nog eens volschenkt en uiteindelijk zelfs de liggende mixer omdraait naar een staande met de hele toren erop! Er gebeurt dus van alles en we vervelen ons geen seconde.

We eten in het buffetrestaurant, waar ik een Thaise kip-chili neem… Heerlijk, maar man o man, veel te pittig voor mij!!! Gelukkig is er water genoeg om te blussen 😊. Inmiddels zijn we ook weer terug in de haven van San Francisco, zien we door het raam. Het is donker en het regent, dat is minder. Maar ja. Wij zitten veilig, warm en droog op de boot, dus we genieten gewoon nog even verder.

Na het eten gaan Will en ik naar het theater, waar eerst iemand anders gepland was, maar vanavond Robert G. Lee weer komt. Die ander blijkt last van zijn keel te hebben gekregen, dus ze hebben Robert weer gebeld. Vinden wij niet erg, we kunnen weer 3 kwartier lang lachen! 😊 En zoals Corinne, de cruise director elke dag zegt: "A day without laughter, is a day wasted!"

Na de show naar de Piazza, waar eerst de Supersonics optreden en we weer lekker kunnen dansen. Daarna even pauze en dan een Mexicaanse band, met allemaal lekkere latin muziek, dus het is 1 groot feest op de dansvloer. Vooral Mexicanen, maar ook genoeg Amerikanen en wij natuurlijk 😉. Genieten weer. Als het Mexicaanse feestje voorbij is, komt DJ Ata weer om de avond af te sluiten (geen idee hoe laat hij dat doet, want zijn eindtijd op het programma is “late”). Deze keer wat meer variatie in zijn muziek, dus ook de “ouwetjes” blijven lekker doordansen, maar om 1 uur vinden we het wel mooi geweest.

Ondanks de storm, waar wij eigenlijk weinig van hebben meegekregen omdat we laag en in het midden zaten, hebben we een lekkere dag gehad. Morgen nog 1 aan boord en vrijdagochtend zit het erop voor wat de cruise betreft. Het is veel te snel gegaan weer!

O ja, en we kregen ook weer een cadeautje van Katrina van de Good Spirits, ik denk wat glaasjes, maar ik laat het mooi dicht zitten, dan kan het niet kapot gaan onderweg!

1. Aalke:
    5 januari 2023
    Jeetje man, de tijd is idd omgevlogen. Jullie zijn gewoon al weer terug bij jullie beginpunt San Francisco. Ik hoop dat jullie nog even flink kunnen genieten de laatste dagen. 😘
  2. Ronald Kingma:
    5 januari 2023
    Jemig, al weer bijna klaar met cruisen, gaat snel als het leuk is. Ik hoop dat het nu weer wat meevalt in SF wat weer betreft. We zagen beelden op TV dat zelfs vluchten geannuleerd zijn. Ik hoop dat dit weer voorbij is nu. Nog even genieten op de boot 👍😘