Dag 6

26 oktober 2025 - St. Willibrordus, Curaçao

Ik heb een slechte nacht gehad, met veel dromen, en ik ben wakker geworden met een rotgevoel. Ik begin de dag dan ook even alleen op ons dakterras. Het geluid van en het uitzicht op de zee maakt me rustig. Ik mis Sebastian opeens verschrikkelijk en ik kijk het filmpje van het videogesprek tussen hem en Fleur vorig jaar tijdens onze vakantie. Bitterzoet. Het is zo vertrouwd om hem te horen praten en lachen met zijn zus... Ik geniet even van deze 5 minuten en 55 seconden.

Niet veel later komt Will ook naar buiten. Hij gaat koffie en thee zetten en neemt dat mee naar boven. We zitten een half uurtje samen in stilte van de zee en de herinneringen te genieten.

De rest van de dag doen we niet veel. Geen energie, geen zin, we hebben een slechte dag. Ook op vakantie komen die voor. We proberen het niet te laten merken, maar As heeft het wel door en zij en Rien gaan 's middags samen weg, snorkelen in de buurt. Will en ik blijven thuis en hangen in het zwembad, waar we samen praten en huilen. Soms heb je dat blijkbaar even nodig. 

's Avonds eten we broodjes kip met ui en patat. Lekker en makkelijk. We doen een potje yahtzee en om 10 uur ga ik naar bed. Morgen weer een nieuwe dag. 

Foto’s

3 Reacties

  1. Marijke R:
    26 oktober 2025
    Ook dat kan tijdens vakantie voorkomen, een slechte dag. En dat mag. Jullie hebben veel steun aan elkaar en dat is heel fijn. Je bent niet alleen met al dat verdriet. Geef maar toe. Een dikke knuffel voor jullie
  2. Janco, Aalke en Marion.:
    26 oktober 2025
    Ach Ester, het gemis en verdriet van Sebastian kun je niet even uitzetten, en dat is ook geen enkel probleem he. Dikke knuffel meid en ik hoop dat de volgende dag weer een iets betere dat zal zijn. 😘😘
  3. Winny:
    26 oktober 2025
    Goed dat jullie jezelf de ruimte geven om al dat te doen..en dat filmpje is ook hartverwarmend mooi.🤍🌹