23 december 2022, dag 4

24 december 2022

We zijn van plan om onze eerste zeedag uit te slapen, maar dat lukt niet. Om 6 uur ben ik echt klaarwakker en Will niet veel later ook. Ik heb wel zalig geslapen, wat een heerlijke bedden hebben ze hier toch! Het in slaap wiegen helpt vast ook, maar het bed zelf is echt lekker, want ik word zonder pijn in mijn rug wakker en dat is zo fijn! Het wordt weer genieten om naar bed te mogen dus de komende 2 weken :-) .
Het mooiste van een hut met balkon vind ik het zeezicht, want mooier zeezicht dan vanaf een boot kun je natuurlijk niet krijgen. Tenzij er zo'n dikke mist hangt dat je amper de reling van je eigen balkon ziet dan... Wat we vandaag hebben. Holy moly, wat een klein wereldje is het zeg! Nou ja, wat kan het schelen, we worden heerlijk heen en weer geschommeld, we hoeven helemaal niks, die mist trekt heus wel weer een keer op. We lummelen lekker een beetje aan, beetje lezen, op het gemak onder de douche en om half 9 gaan we ontbijten. Het is nog best rustig, dus we vragen ons af of de meesten al geweest zijn, of juist nog moeten komen. We zetten in de app dat wij gaan ontbijten en beginnen met een warme, hartige hap. Daarna hebben we natuurlijk trek in iets zoets, dus vooruit maar... Als die op is, komen de kinderen ook, dus we blijven nog maar even gezellig zitten. Dat kan natuurlijk niet zonder iets, dus hup, nog een schaal yoghurt erbij. Pfff.... de dag begint weer goed! De kinderen hebben ook alle drie goed geslapen, alleen heeft Arwen een beetje last van het geschommel van de boot. Ze is (nog) niet echt ziek, maar helemaal lekker is ze ook niet. Na wat eten gaat het wel beter gelukkig.

Op het overzicht voor vandaag staan o.a. een ukelele-les, die Sebastian wel wil doen en de film Love Actually, die Fleur en Arwen graag willen gaan zien. Je kan ook op bepaalde tijden bedeltjes en een armband ophalen, dus dat wil Fleur natuurlijk. Dat wordt een project van Will en Fleur, die gelijk goeie vrienden worden met Michael, die daar over gaat. Ze hebben er op de eerste dag al 2 gemist (ze zagen het pas vanmorgen), maar omdat Fleur nog geen glaasje champagne mag (Michael vraagt het nog even na voor de zekerheid, omdat hij eigenlijk vindt dat het wel mag, want in zijn en ons land mag het wel, dus waarom hier niet?! Haha) krijgt ze de 2 gemiste bedeltjes alsnog van hem. Hij kan niet meer stuk dus.

De ukelele-les zit een kwartier voor aanvang al vol helaas, dus Sebastian kan niet meedoen deze keer, maar er komen er nog een paar deze cruise, dus hopelijk lukt het dan wel. Arwen en Sebastian gaan even naar de hut, want Arwen is nog niet helemaal lekker en wij gaan even naar buiten, beetje frisse lucht halen, die ook echt fris is, want er hangt nog steeds mist en met de wind erbij voelt dat behoorlijk koud aan. Maar het is wel lekker, even uitwaaien. Als lunch nemen we een stuk pizza bij het zwembad en daarna binnen nog maar weer een drankje. Het leven is zwaar op een cruiseboot, uhum.

Om half 2 gaan Fleur en Will naar het theater voor de film en ik blijf lekker zitten waar ik zit. Ik heb nog een boek dat ik uit wil lezen en dat lukt mooi in de volgende paar uur. Will gaat er tijdens de film 2 keer tussenuit om een bedeltje te halen, hij krijgt die van Fleur ook mee van Michael, "tuurlijk mag dat, voor je dochter, ik ken je toch?!", en na afloop doen we weer een drankje bij Vines. Arwen en Sebastian gaan even naar de sportschool. Om 18.00 uur spreken we af om te gaan eten, dus we gaan nog even naar de hut om ons op te frissen en even wat anders aan te doen, misschien willen we wel een dansje doen vanavond en dat lukt niet op sneakers. In het buffetrestaurant blijkt dat Sebastian en Arwen niet gesport hebben, want Arwen was zo ziek geweest dat ze alles eruit had gegooid. Nu ging het gelukkig wel weer een stuk beter, dus dat was duidelijk even nodig geweest. Ze eet weer lekker en ze kan weer lachen gelukkig.

Als Fleur bij het buffet staat, komt er een Amerikaanse vrouw naar haar toe, die vraagt of ze tussen de 18 en 20 is. Op Fleurs bevestigende antwoord zegt ze dat ze een zoon en een dochter heeft in die leeftijd en dat die op zoek zijn naar mensen van hun eigen leeftijd, ook al zullen ze dat niet toegeven. "Ik ook hoor!" zegt Fleur. Of Fleur dan zin heeft even mee te lopen om kennis te maken. Dat heeft Fleur wel, dus die loopt mee. Na een wat ongemakkelijk "Oh maaaaaam!" van de broer en zus, maken ze wel kennis en Fleur zegt dat wij straks naar Princess Live! gaan voor de Trivia Quiz, dus als ze zin hebben... Daarna komt ze weer terug naar ons.

Na het eten gaan we die kant op en ja hoor, broer en zus zijn er ook al en ze hebben met zijn vijven een leuke klik. De quiz is ook leuk, je hoort een stukje van een liedje en dan moet je de titel en/of de artiest opschrijven. Voor elk goed antwoord krijg je een punt. Van de 20 liedjes hebben we 22 punten, dus helemaal niet slecht, zeker als je bedenkt dat er dingen bij zitten die wij echt niet kennen in Europa. Voor herhaling vatbaar dus!

Na de quiz gaan de kinderen hun eigen gang en wij naar de Piazza, waar dezelfde band als gisteren speelt, dus er is lekkere muziek. We hebben een paar leuke gesprekken met verschillende mensen, genieten van de muziek, ik neem een Southern Comfortje, en nog eentje... Het leven is goed! De kinderen zien we niet meer en om half 12 zoeken we onze hut en dat heerlijke bed weer op, dit was weer een geslaagde vakantiedag!

1. Ronald Kingma:
    24 december 2022
    Mooi verhaal weer Ester. En het wordt alleen maar mooier en warmer denk ik. Groetjes en have fun 😘
  2. Aletta:
    24 december 2022
    Fijn om te lezen dat jullie het zo leuk hebben!
    Gelukkig dat Ar weer de oude is. Geef 'r maar een dikke knuffel van me 😘
  3. Manon:
    Lekker relaxed zo!
    Maar euh, geen Paradise Punch vandaag?🍹
  4. Ester Valentijn:
    25 december 2022
    Tuurlijk wel! ;-) Maar ik zet ze er niet allemaal op natuurlijk, anders ga je nog wat van me denken, hahaha.
  5. Manon:
    Lekker relaxed vandaag!
    Maar euh, geen Paradise Punch vandaag? 🍹
  6. Manon:
    2 keer een reactie is best overdreven ….. Oké, omdat het kerst is! 😇
  7. Aalke:
    25 december 2022
    Een heerlijke relaxdag. Prachtig. Vervelend dat Arwin zich niet lekker voelde. Wij hopen dat ze hier gauw van gaat opknappen en dat ze dan de kimende weken weer top fit is.