24 december 2022, dag 5

25 december 2022

Vannacht zijn we nog een uurtje verder terug in de tijd gegaan, wat ik op mijn horloge van gisteravond gelijk had aangepast. Telefoons gaan automatisch, toch? Daar hoef je dus niets aan te doen en daar kun je altijd van op aan. NOT! Blijkbaar denken die dingen midden op de oceaan: “Bekijk jij het maar lekker” en blijven ze gewoon koppig hangen in de ouwe tijd. Aangezien ik vandaag andere kleuren draag dan gisteren, pas ik mijn horloge daar ook op aan (ik heb er niet voor niks een paar bij me) en gaan we, lekker uitgeslapen, vrij laat ontbijten. Denken we. Tot we op het zwembaddek komen en Will de klok van het grote scherm ziet: Het is pas kwart over 8! Dat had ik op dit horloge nog niet aangepast 😊 Mooi bijtijds op dus weer, ach, dan hebbie wat aan je dag hè! 😉

Vandaag geen kinderen die later aanschuiven, dus we eten deze keer iets minder veel. Wanneer we genoeg hebben, gaan we even naar buiten, even voelen hoe de temperatuur is. Die is al best lekker, maar er staat wel erg veel wind, dus nadat we bijna de trap af gewaaid zijn, gaan we toch maar weer naar binnen. Eerst maar eens langs de balie om restaurantafspraken te maken, want dat lukt niet in de app. Bij deze dame gelukkig wel, dus we kunnen op Oudejaarsavond ook in een Main Dining Room eten. Dat is wel leuker als je helemaal op sjiek bent.

Will heeft weer 2 afspraken staan voor zijn bedeltjes, dus we gaan weer lekker bij Vines zitten, bij het raam ook nog eens, dus ik kan heerlijk naar de golven kijken. Het eerste bedeltje moet hij alleen doen, maar bij het 2e is Fleur er ook. Sebastian en Arwen zijn ook al even goeiemorgen komen zeggen en die gaan om half 12 naar de plek waar de Ukelele-les is. Vandaag komen ze niet gelijk terug, dus ik ga ervan uit dat hij op tijd was. Als Will en Fleur terugkomen van hun bedeltjessprokkeltocht gaan wij ook die kant op, want Sebastian heeft voor Fleur ook een ukelele weten te bemachtigen.

Het is behoorlijk druk bij de les, met een gezellige leraar, en het is leuk om te zien en te horen hoe enthousiast iedereen is en hoe goed iedereen het doet. Voor we het weten is de les weer voorbij.

Nadat de kinderen een ijskoffie hebben gedronken, is het alweer half 2 en dus lunchtijd. We eten weer lekker, hoe kan het ook anders met zoveel keus, en daarna gaan we naar de Wheelhouse bar, waar we een potje yahtzee gaan doen. Will krijgt van de ober een cocktail om te proberen, gifgroen, iets met mint. Iedereen proeft mee natuurlijk en iedereen vindt het lekker. Behalve ik! Brrr! Ik neem vanavond mooi weer een Paradise Punch 😊 .

Als we naar de hut lopen om ons om te kleden voor vanavond, komen we langs de Piazza, waar de bemanning en het gelegenheidskoor van deze cruise op dat moment kerstliedjes zingen. Hartstikke leuk en we zijn gelijk weer in kerststemming. Het is gewoon ook Kerstavond nu natuurlijk, daar hadden we nog helemaal niet bij stilgestaan!

We spreken om half 7 af bij Alfredo’s, want ze hebben wel trek in pizza. Daar is het, in tegenstelling tot vanmiddag, hartstikke rustig en we kunnen gelijk aan tafel. We eten bijna allemaal lekker; Will houdt niet van Italiaans, dus die doe je daar nooit een plezier mee, maar soms moet hij gewoon 😊
Na het eten scheiden onze wegen weer. Zij willen de jacuzzi in, wij gaan naar het theater. Daar is een geweldige show met zangers en dansers. Ook de twee van de show van eerder doen weer mee, zij was natuurlijk al geweldig, maar hij is vanavond ook hartstikke goed. Die eerste show was waarschijnlijk nog even warmdraaien. Na afloop gaan we weer naar ons inmiddels vaste plekje op de Piazza, waar vanavond geen band speelt, maar een DJ draait. Die maakt er ook een feestje van, met jong en oud, dus we genieten weer. Ik mis wel even damesgezelschap nu, want ik zou zo die dansvloer op willen, maar ja, wat ik vroeger zomaar deed, doe ik nu toch niet meer. Niet alleen in ieder geval. Wie weet, later deze cruise. Om half 1 houden we het voor gezien. Merry Christmas allemaal! xxx

1. Aalke:
    25 december 2022
    Het gekegenheidskoor hebben wij horen zingen op het filmpje van Will. Kipoenvel hoor. Dat is toch het ultime kerstgevoel zo'n prachtige plek. 😍
  2. Ingrid:
    25 december 2022
    Jullie ook hele fijne kerstdagen met elkaar! 😘
  3. Ronald Kingma:
    25 december 2022
    Het verhaal vult de filmpjes van Will mooi aan. Super om te zien wat jullie allemaal weer doen. Fijne dagen allen 🎄😘
  4. Aletta:
    25 december 2022
    Wat een leuke dag hebben jullie weer gehad! En als je straks wakker wordt, is het bij jullie ook Kerstmis.
    Geniet ervan 🎄☃️
  5. Durkje Slagter:
    25 december 2022
    Fijn dat jullie genieten.
    Ik ben blij dat Arwen weer fit is.
    Aletta, Jan Elzo en ik hebben vanmiddag genoten van ons "kerstdiner".
    Merry Christmas, Tût beppe Durkje

Beppe Durkje,
    Fijn dat jullie genieten.
    Ik ben blij dat Arwen weer fit is.
    Aletta, Jan Elzo en ik hebben vanmiddag van ons ons "kerstdiner" genoten.
    Merry Christmas.